Aller au contenu

[ROM]【5.0.1】Google Play Edition 【JFLTE-GPE】 - 01-12-2015


Recommended Posts

ay826w.png
Information

This project started off as a simple 4.3 Google play edition ROM and grew into so much more, since 4.3 we have been on top of every major update thrown our way from Google, although its not always pretty, below is a list of improvements/fixes we made to Stock 5.0 GPE and why we feel this GPE is the right choice to be your daily driver.

    We do not brand our ROM, our goal is to keep it neat and professional, We understand a good chunk of our user base uses the phone for professional purposes
    The features of CyanogenMod in our Interface section via settings with the stability of a touchwiz stock kernel with official proprietary, this is a Samsung base!
    5.0.1 manually merged. vodafone nl can actually text without being charged money!
    Our kernel developer @googy_anas uses this as his daily driver, support is top notch from both sides of development
    World phone unlocked, all network modes are available to choose from in Settings which means this build is unified, CDMA will work
    HD voice enabled
    Carrier alignment on lock screen is correctly aligned left, Stock the alignment is middle which was wrong
    H+ icon will show when H+ is active, H when not, we didn't just replace the icon, we ported the Java to make this work
    Heads up notifications are cut off on every stock GPE rom, (Snooze notifications will appear as snooz...) this is fixed on our ROM
    Home button binding is now correct, Long press for recents removes home button lag from having something assigned to double tap
    Gray signal array when not connected to data/wifi is fixed
    Advanced reboot menu, hard coded into the ROM
    most popular and powerful GPE available, we have over 1.8 million views on the i9505 forums and 500k+ everywhere else
    Ota updates, handwritten by Kryten2k35 this app will make updating our ROM a breeze, let us do the work for you.
    We use github , track our changes and see for yourself how organized we are
    We have an option for material dark Settings

21q1dl.png254wwv8.png33398hy.pnghug0lz.png

Features

Code:

-Latest 5.0 Google Edition system dump patched to 5.0.1 (unofficial)
-Aroma (Install the ROM the way you want it!)
-No rom branding
-Rooted
-Busybox
-Zip aligned
-Unified Jflte, Jflteatt, Jfltecan, Jfltetmo, Jfltevzw and Jfltespr build with auto loki
-HD voice enabled
-Googy kernel
-Custom interface settings
-- CM battery icon customization
 --Change boot animation
 --Disable touch key lights
 --Change host name
 --Network bandwidth meter
 --Enable Navigation bar
 --Reboot options
 --Enable battery %
--Enable advanced reboot menu via power button
-Clear all in recents
-Dark material settings
-Dark material phone/contacts
-Launcher choice between, Nova, Google, Apex or, Trebuchet
-Option to install Moto Camera (ext.storage support/no HDR) , Google Camera (HDR support/no ext storage) or no camera
-Adaway (optional in aroma)
-Chrome, Gmail, TTS, ES file explorer, gallery and Gmail are all optional in aroma
-World phone
-All network modes available
-Worldwide APN support
-H+ icon will now show when connected HSPA+
-DSP Audio manager
-OTA app
-Clock widget
-Tons of improvements over stock GPE - including
fixed signal array when not connected to Google play services
H+ icon
home button lag
carrier on lock screen alignment
Ext storage permissions
String fixes
 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Installation instructions

Avoir la version la plus récente de TWRP recovery -->

-Faire un Full WIPE
-Flasher ROM 
-Reboot & Enjoy :)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Download

The link below will contain mirrors (including Android File Host)

Get the build here
md5: 6b695e97a0aaadb343602fa94d47673b

Kernel source: here
Github: here

 

 

SOURCE XDA

Changelogs
Changelogs

01/12/2015
* Rebuilt from scratch to log our changes in GIT, results in cleaner work
* Enabled national roaming on most European virtual networks
* Dirty flashers should no longer need to clear interface app and data
* Fixed roaming for Videotron users in Quebec, Canada
* App ops added to security settings
* Device walpapers included in tiny .apk from source
* Updated Interface app
* Toggle for enable all rotations added to Interface
* Toggle for wake on unplug added to Interface
* Disabling battery icon in Interface will now stick after reboot
* Improved show 4g for LTE toggle
* AROMA improvements
* Motorola Gallery now optional in aroma, it goes amazing with Moto camera
* Oneplus Camera optional in AROMA, HDR and saving to SD card supported
* Inverted teal theme for dialer in contacts added to AROMA
* Custom DPI options in AROMA
* Improvements to the tethering script for some carriers
* Hide alarm clock toggle code simplified
* Disabled safe media nag
* Removed a duplicate ringtone
* Updated OTA app
* Updated build.prop

Modifié par LudoS4
  • Like 3
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Franzy,peut être mais c'est pas une cm c'est du Samsung Google stock modifié,aucune autre propose ce type d'options ;)

Édit: je viens de tiquer...les bulles sont encore présentent.oui ce screen et juste un big up a frandroid

Modifié par chkoon
  • Like 1
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Bonjour,

 

Je n'ai jamais flasher ce téléphone mais j'ai déjà flasher d'autre téléphone (dont le Xperia S et HTC Desire) et cette rom me donne envie de le flasher.

 

Es-ce stable ? Même sur du long terme ? Je compte rester sur cette rom pendant très longtemps (8/9 mois)

L'autonomie est-elle bonne ?

 

Merci :)

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Autonomie correcte!

Hyper stable mais il manque des fonctionnalités qui peuvent géner sur du long terme..

Je suis sur cette ROM http://forum.xda-developers.com/galaxy-s4/i9505-develop/cm12-unofficial-lollipop-5-0-jfltexx-t2955836

Celle la je la trouve casi parfaite! Mais à prévoir peut être des flashs de temps en temps. Mais tu peux casi y aller les yeux fermés

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Y'aurais-t-il un tuto pour rooter sur mac sans perdre le knox de préférence ? :)

 

La rom que tu as permet les maj OTA ? je peut pas me permettre de tout save a chaque fois et de flash :/

 

le wipe va effacer tout les données sur la partie utilisateur du téléphones ? (j'ai des photos sur le tel)

Modifié par Thesanzo
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Il te faut sauvegarder toutes tes photos etc sur ton mac avant toute manip c'est mieux.

Pour le changement de rom fin la mose à jour sur une custom c'est pas souvent en OTA fin pas sur celle la du moins, du coup un coup de backup avec TWRP c'est assez long mais c'est le plus sécurisé! Le knox un conseil ça sert à rien ^^

  • Like 1
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Quite a ne pas avoir de GPS fonctionnel sous lollipop,je suis revenu sur cette version vers 3hdu mat. Ben pas déçu contrairement a mes expériences de ces trois dernier jour.ROM fluide,stable,pas assé dark a mon goût,moins que dans l'échoe 6.1 mais les options dans "interface" font vite la balance. Dernière option séduisante, le choix du hardware key alors que le onscreen est actif.

Modifié par chkoon
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Quite a ne pas avoir de GPS fonctionnel sous lollipop,je suis revenu sur cette version vers 3hdu mat. Ben pas déçu contrairement a mes expériences de ces trois dernier jour.ROM fluide,stable,pas assé dark a mon goût,moins que dans l'échoe 6.1 mais les options dans "interface" font vite la balance. Dernière option séduisante, le choix du hardware key alors que le onscreen est actif.

 

Si tu veux du dark, tu peux l'avoir sur celle d'AntaresOne grâce à mon thème! ;)

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Tu parle du paramètre.apk? Vu,mais c'est pas suffisant,à moins que tu parle d'autre chose :)

Pour en revenir a la ROM ,pour les photo on a le choix de l'emplacement de stockage. Une maj corrective de bugs mineurs est dispo

Modifié par chkoon
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Rejoignez la conversation

Vous pouvez poster maintenant et vous enregistrez plus tard. Si vous avez un compte, connectez-vous maintenant pour poster.

Invité
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Répondre à ce sujet…

×   Collé en tant que texte enrichi.   Coller en tant que texte brut à la place

  Seulement 75 émoticônes maximum sont autorisées.

×   Votre lien a été automatiquement intégré.   Afficher plutôt comme un lien

×   Votre contenu précédent a été rétabli.   Vider l’éditeur

×   Vous ne pouvez pas directement coller des images. Envoyez-les depuis votre ordinateur ou insérez-les depuis une URL.

×
×
  • Créer...