Aller au contenu

Lollipop - MX4 PRO


Kingu Prima

Recommended Posts

Changelog:
Reminder

  • With respect Flyme 4.2, Flyme 4.5 canceled primary key touch options and intelligent hidden switch Smartbar added mBack function, default touch Home key to return to the previous level, press the Home key to return to the desktop, press and wake voice assistant or lock screen; phone Added “Intelligent Recognition strange numbers” switch off by default, there is a need to the phone - setting open; cloud storage service is switched from the 360 ​​cloud disk to Ali cloud services, you can still view the information before the album in history and the history folder ʱ?? Members charm friends please know

System

  • Optimize system heat, power, smooth performance
  • Optimizing memory management
  • Upgrade the baseband version
  • Upgrade fingerprint recognition algorithm, to enhance the efficiency of fingerprint identification
  • Upgrading to Android 5.0.1 system version

Fingerprint

  • Added support Alipay fingerprint payment, enter Alipay - My information - Settings - Account Security - to use fingerprints, fingerprint verification after the fingerprint fingerprint payment Alipay

Set up

  • Modify join mBack function, default touch Home key to return to the previous level, press the Home key to return to the desktop, press and wake voice assistant or lock screen, removing the “master key touch” option and the “Smart hide Smartbar” switch
  • New screen lock, document locking area, apply encryption password separately (remember password)
  • Clear user under the new setting a password lock screen lock screen data need to verify passwords
  • Enter the “Sound and Vibration” screen, the music will not stop playing when playing music Optimization
  • Optimization needs modification guest mode
  • The new felt optimization algorithm, optimization shock effect of a variety of scenarios
  • Repair MX4 Pro local backup application data unrecoverable problem

Desktop Cloud Backup

  • Modify the desktop cloud backup application is moved from the center of the entrance to the Account Center
  • Desktop Optimization separated immediate backup and cloud backup automatic backup
  • New Desktop Cloud Backup backup list different models increase

Phone

  • Add phone settings increase “intelligent recognition unknown number” switch
  • New number segment display
  • New contact details page to increase “Blacklist” and “Delete contact” Entrance
  • New call records list displays yellow identification information
  • New missed call displays “back” button in the notification bar
  • Hide the status bar icon when optimizing open message recording
  • Optimization of call recording and contact details of the phone call default Flyme
  • Optimization of the contact name in the space reserved field

SMS

  • Modify cancel SMS landscape mode
  • Optimize network to send voice information while stopping the other voice playback

Notification bar

  • Settings - auxiliary functions, new immersive status bar switch

Gallery

  • New Location categorize Browse
  • Added support big picture view page view rotation gesture
  • Modify cloud Ali cloud album service switched to the album, providing unlimited storage space

Music

  • Optimization Home new revision
  • New independent radio station entrance
  • You can delete the local file is removed when new music
  • Added Dirac HD Sound support six new headphones (Etymotic ER4P, AKG Y16, AKG 420, Beyerdynamic DT1350, Beyerdynamic DT235, Sennheiser MX375)
  • View lyrics optimization experience

Security center

  • New traffic monitoring new “This Week Ranking”
  • Optimize application displays all new applications cleanup
  • Optimization garbage cleanup support separate each small trash cleanup
  • Optimization Tips low battery power saving mode, the power is automatically erased prompted connection
  • After optimization of standby power consumption management to clean up the application, there will first clean up tips news

Application Center

  • New list “filter has been installed” Support
  • Optimal adjustment of the “New Boot” for the squared style
  • Optimal adjustment “search hot words list” is a list of style

Video

  • Added Tudou video resources
  • New suspension player supports intelligent docking window edge
  • Added support cloud sync playing record
  • Hot column layout optimization

User feedback

  • Added user feedback APP
  • Feedback: On the phone side feedback issues directly from the problem category
  • Help: FAQ and use the Raiders according to the system function modules
  • Daily Recommended: Recommended system solutions to problems related to the popular use of the Raiders, firmware updates and other information

Volume

  • Optimized headset and loud speaker by adjusting the volume keys are 15, supports finger drag trimming

Browser

  • The new card contents system, increase the browser’s content information
  • New download acknowledgment function
  • URL input box Chinese Lenovo optimization results
  • Optimization enabled Android L chrome 40 new kernel
  • Optimization of the browser share style micro-letter
  • Optimized video playback directly into full screen mode

Read

  • Added Today’s headlines with large data collaboration, recommended only articles that interest you
  • Added support for clicking links Share the article after the jump to read application

Domestic services

  • Add a personal interface new design center
  • Add new travel services interface design, adding real-time by car, on foot navigation
  • New coupons arrived in price to bind movie function
  • New Personal Order Management
  • Modify upgrade high De Gallery

Clock

  • Added notification bar display alarm sounds, click Display alarm bomb box support or turn off the alarm
  • New lock screen when the alarm rings, in case the weather is not installed automatically calls the system lock screen

File

  • Optimize storage optimization services to enhance the upload speed
  • Modify cloud disk service switched to Ali cool disk, providing 40T cloud storage space

Personalise

  • Added support function Topic Specials

Game Center

  • New arrival spot payment functions
  • New micro-channel payment functions
  • Modify “silent install the upgrade package” switch by default

Mail

  • New e-mail conversation mode
  • New e-mail attachment management interface
  • Allows user to modify the name with spaces login

Input

  • New keyboard keys Collapse

Weather

  • New wind power, wind, travel index, air humidity display

Calendar

  • Added Chinese language by default Monday week start date adjustment

User Center

  • New binding Taobao account
  • Added the draw gift

Payment center

  • Added support for the use of spot against Flyme
  • New micro-channel pay

Download:
Flyme 4.5.5A

Source:
Flyme 4.5.5

 

Modifié par king prima
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

A par quelle est officielle, non. Et la 4.5.5A D2 était déjà sans bugs, donc cette version devrais fonctionner parfaitement ^^. Je l'aurais bien testé mais j'ai internet par satellite, donc l'illimité que la nuit .

Envoyé de mon MX4 Pro en utilisant Tapatalk

 

Internet par satellite !? :o  Mais t'habite dans quel bled Skull? Je croyais que tu ne voyais plus que ça au fin fond du sahara de l'afrique australe lol !

Sérieux, en france, y a encore des villes non reliées à l'ADSL ?

Modifié par kamal91
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Je n'appelerais pas ca des villes, j'ai rien a 15 minutes au alentours xD. Bah je pensais pas non plus que ca existait je te rassure, j'ai découvert ca en venant habiter dans la Creuse ^^. Meme la télé c'est par satellite xD.

Envoyé de mon MX4 Pro en utilisant Tapatalk

King des que je peux je teste et je vous redirais ^^. Par contre je ne ferais pas de clear data pour voir ce qur ca donne o:.

Envoyé de mon MX4 Pro en utilisant Tapatalk

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Apparemment comme nouveauté intègre dans la 4.5.5A, il y'a un système pour faire remonter les bugs....si si, je vous assure....

Je sens que ils vont pas être déçu....

 

Je suis entrain de l'installer, je vous tiens au courant...

bien sur, il faut du temps pour tester...

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

J'ai tilté aussi quand j'ai vu ça oO


 


User feedback


  • Added user feedback APP
  • Feedback: On the phone side feedback issues directly from the problem category
  • Help: FAQ and use the Raiders according to the system function modules
  • Daily Recommended: Recommended system solutions to problems related to the popular use of the Raiders, firmware updates and other information

 


UN DEUUUUXX TROIISSSSS BOMBARDERRRR


  • Like 2
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

C'est drôle, moi j'attends Marshmallow, je pourrai même installer la version preview. Meizu est vraiment en retard. De plus, la marque est en train de finaliser la version la plus pourrie d'Android de ces dernières années.

Envoyé de mon Nexus 6 en utilisant Tapatalk

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

feedback quand on le lance, 2 onglets.... 1 help et 1 feedback...

L'onglet help rien n'est traduit.....ça va aider que les chinois....rires

Et dans l'onglet feedback, on peux laisser des suggestions (dans le but d’améliorer la chose)

 

A voir....

 

J'ai pas le temps de tester le réseau sous free, mais chose positive (à moins que ce soit pire qu'avant), la radio a été mise à jour en version : LTG_3.116000...

A voir si ça marche mieux qu'avant....

 

J'ai l'impression que la pression sur le bouton home, le retour à la page d'accueil est plus rapide.... a voir aussi si c'est qu'une impression, ou réél...

A voir aussi si dans le temps, ça ne re-ralenti pas...

Maintenant faut tester dans la durée....

Grosso modo, tout à l'air plus réactif... avoir dans le temps...

 

J'ai pas trop le tps cette semaine, je testerais ça ce week-end.... (finit les vacances, boulot, boulot, boulot....et au boulot : G4)

Modifié par strider83
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Installation de la 4.5.5 A sans clear data. Au rallumage mise à jour de 189 applis pour ma part, ca a pris du temps :), puis mise a jour android. Après le tel s'allume normalement, et la de nouvelles applis chinoises apparaissent les unes après les autres, donc hop poubelle, et nouveauté (ou je n'avais jamais remarqué) on peut sélectionner la suppression des fichiers restant après désinstallation. Niveau reactivitée et fluiditée tout va bien.

Avec la 4.5.4i si je mettais la musique par bluetooth et qu'en meme temps j'utilisais le smartphone il chauffait (pas énormement, juste un peu), la il reste froid. Pu de problème de sortie de veille. Un nouveau clavier chinois est installé mais on peut le supprimer aussi. Pour le moment je confirme que la rom est bien stable, a voir avec l'avenir ^^.

Envoyé de mon MX4 Pro en utilisant Tapatalk

Modifié par SkullDead
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

feedback quand on le lance, 2 onglets.... 1 help et 1 feedback...

L'onglet help rien n'est traduit.....ça va aider que les chinois....rires

Et dans l'onglet feedback, on peux laisser des suggestions (dans le but d’améliorer la chose)

 

A voir....

 

J'ai pas le temps de tester le réseau sous free, mais chose positive (à moins que ce soit pire qu'avant), la radio a été mise à jour en version : LTG_3.116000...

A voir si ça marche mieux qu'avant....

 

J'ai l'impression que la pression sur le bouton home, le retour à la page d'accueil est plus rapide.... a voir aussi si c'est qu'une impression, ou réél...

A voir aussi si dans le temps, ça ne re-ralenti pas...

Maintenant faut tester dans la durée....

Grosso modo, tout à l'air plus réactif... avoir dans le temps...

 

J'ai pas trop le tps cette semaine, je testerais ça ce week-end.... (finit les vacances, boulot, boulot, boulot....et au boulot : G4)

bizarre,j'ai fait la maj depuis diverses sources avec effacement des données  et la bande de base n'as pas changée.(toujours  la LWG_2.116.000) :o

Un lien ?

Merci .

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

J'ai installé la 4.5.5A le bug de sortie de veille semble résolu, par contre la batterie
J'ai donc installé adfree en root cela semble fonctionner et greenify avec xposed, par contre ce dernier ne semble fonctionner correctement.
J'ai ouvert les accès à cette application, redémarrer en soft reboot et reboot, rien n'y fait pour l'instant.
Que faudrait-il modifier ?

Quelles sont les applications chinoises pouvant être supprimées en root ?

5oupaq.jpg

 

6xygw3.jpg

Sent from my MX4 Pro using Tapatalk

Modifié par king prima
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Avec titanium backup tu peux supprimer n'importe quel application chinoise . Sinon moi je parlais des apps chinoises qui apparaissent les unes apres les autres lors du premier allumage. Il me reste ca :

60175588737cffe5404f3d9b4cec6903.jpg

Envoyé de mon MX4 Pro en utilisant Tapatalk

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Rejoignez la conversation

Vous pouvez poster maintenant et vous enregistrez plus tard. Si vous avez un compte, connectez-vous maintenant pour poster.

Invité
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Répondre à ce sujet…

×   Collé en tant que texte enrichi.   Coller en tant que texte brut à la place

  Seulement 75 émoticônes maximum sont autorisées.

×   Votre lien a été automatiquement intégré.   Afficher plutôt comme un lien

×   Votre contenu précédent a été rétabli.   Vider l’éditeur

×   Vous ne pouvez pas directement coller des images. Envoyez-les depuis votre ordinateur ou insérez-les depuis une URL.

×
×
  • Créer...