Aller au contenu

TWRP 2.4.2.0 touch recovery

Recommended Posts

Posté(e)

La version 2.4.2.0 du Team Win Recovery Project est disponible pour le Micromax A110.

Merci à varun.chitre15 pour son portage.

CHANGELOG for 2.4.2.0:

-Add screen timeout - screen will turn off automatically after 60 seconds, saves battery and prevents screen burn-in especially on AMOLED devices

-Add a brightness setting (requires device specific setup and only some devices have been added)

-Add a root checker and offer to install SuperSU if the device isn't already rooted

-Add a write buffer to libtar backups, significant improvements to speeds when backing up to exFAT target, minor improvements for other file systems

-Check and offer to fix root permissions if broken

-Add an option for a 24 hour clock display instead of AM/PM (aka military time)

-Move stock recovery reflash check to occur during the reboot cycle

-Add support for some MTK6xxx devices

-Change libtar to vfork to help prevent memory problems

-Add a "clicked" effect to most buttons, file selector, and listbox

-Improve timezone listbox to be more like file selector (per pixel kinetic scrolling, etc)

-Remove some no longer used settings (Forced MD5 sum on zips, size checking on image backups)

-Other minor bugfixes and improvements

Testé sur le Wiki Cink King ce matin tout à l'air de bien fonctionner.

Pour le flasher utiliser il faut copier le fichier recovery.img à la racine de votre carte SD puis utiliser Mobileuncle MTK Tools pour l'installer (Recovery Update).

le lien vers le post de varun.chitre15

Posté(e)

ce sont les partition l une pour a sd interne l autre la sd externe

je ne sais pas si je le mettrais a jour y a pas d amelioration special ...

par contre mise a jour des services google disponible pour tout le monde je viens de le poster ^^

Posté(e)

Merci ca fonctionne nickel :)

(par contre il m'indiquait aucun backup, est-ce du au changement de version qui ne reconnaitrais pas les anciens backup ?)

Archivé

Ce sujet est désormais archivé et ne peut plus recevoir de nouvelles réponses.

• Créer...