Aller au contenu

[ROM] 4.2.2 Port for Fly 443/Wiko Cink Peax/Intex Aqua Wonder (Fully Working)


Recommended Posts

MIUI V5 3.10.11

changelog :

Press the bottom of the new browser toolbar "New" button Focus address bar

Added long press or on the browser toolbar at the bottom zoned "window" button to close the current window

New recorder handset mode

Add video full screen drama, automatically play the next set

Known BUG:

M sound FC

data automatic on after reboot

Download : http://pan.baidu.com/s/11Ntlu

Thanks pratikmore

I dowloaded the Rom, I will test this Rom this evening

@pratikmore : did you integrate kernel from qus1 in this 3.10.11 update ?

Modifié par cktocc
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Yes the kernel is included. There is some problem compare to the qus1 update.. the French trad is not really good.. and we cannot download the theme who need credit.

It's the only problem I have.

But now I found the rom faster than before, idem for the data connection. We can now transfer our application to our sd card without problems and without any application :-)

We have now the smiley in the stock sms apk :-P

I will do a new feedback later after more test

Envoyer depuis mon Cink Peax sous MIUI via Tapatalk 4

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

@Pratikmore: If we are running with a previous version of your Miui Rom, do we need a full wipe? 

 

Un full wipe est il nécessaire si on arrive d'une version précédente de la ROM Miui de Pratikmore pour flasher cette nouvelle version?

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! GUYS AFTER I REBUILD KERNEL FRONT CAMERA HERE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

jb 4.2 beta4 WITH FRONT CAMERA REPORT ABOUT BUGS! 

 

 

Thank you for your job ! Everything is ok : front cam, battery, etc...

Just one bug, the last but not the least, after a reboot my sdcard has disappeared ! and despite a lot of reboot impossible to mount...

I was ready to make a reinstallation so go into the recovery but I haven't reinstall, just make reboot and it appeared ! I don't know why but I hope this does not happen
 
Super job, tout fonctionne
Un bug par contre, ma sdcard a disparu après un redémarrage ! malgré de nombreux reboot, rien a faire impossible de la faire apparaître... je me suis alors préparé à faire une réinstallation mais en allant dans le recovery et voyant que ce dernier me permettait d’accéder à ma carte j'ai fait un ultime reboot et elle est apparue... j'espère que cela ne se reproduira pas

Cool bravo, du beau travail...

Mais n'oublions pas que le bluetooth semble capricieux et je pense qu'il y a plus d'utilisateurs de Bt que de caméra avant.

J'ai pas vue de retour suite au nouvelles rom par rapport à ça. "Wait and see"

 

Entièrement d'accord avec toi ! je m'en tampone un peu de la camera frontale par contre le BT c'est un peu plus gênant. Espérons que ça puisse se corriger.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

@Pratikmore: If we are running with a previous version of your Miui Rom, do we need a full wipe? 

 

Un full wipe est il nécessaire si on arrive d'une version précédente de la ROM Miui de Pratikmore pour flasher cette nouvelle version?

 

J'ai fait un full wipe pour ma part vu qu'il s'agit d'un nouveau kernel.

  • Like 1
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Beta 4:

3 personnes à avoir le problème de la SD, chez moi pas de soucis, et la camera avant fonctionne. Pour le BT à priori(1 retour) toujours le gros bug quand l'appel est coupé en voiture.

 

3 users with Sd card problems. For me it's good and front camera is ok. For BT always the big bug when hang up in car.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

ty for reports today late i will upload kernel with support /ntfs /fat /ext4 for users who have a problems with sdcard me need testers :) and battery settings default here may be who have a problems with battery this is solved a problem... more modifications late if i can learn more about kernel

 

+ in default jb 4.2 front camera as mirror if i use photo with left hand i will see this is right hand :D

at miui by pratikmore havent this problem then now i dont know where this error may be gallery2.apk at default jb or me need add more libs

 

every report about errors can help me fix some problems

Modifié par qus1
  • Like 2
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

ty for reports today late i will upload kernel with support /ntfs /fat /ext4 for users who have a problems with sdcard me need testers :) and battery settings default here may be who have a problems with battery this is solved a problem... more modifications late if i can learn more about kernel

I am ready to test your new kernel...

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Hello Qus1 Praktimore and all others.  Great job.  

I wonder if anyone of you can improve the Compass (don't work on any 4.22 Rom) and GPS that disconnects every second or 2 seconds, WHEN using tracking (with any sport apk)?


Bonjour Qus1 et Praktimore ainsi que tous les autres participants ! Super boulot.

 

Je me demandais si quelqu'un d'assez calé pouvait faire fonctionner le Boussole (non fonctionnel dans les roms 4.22) et le GPS (en effet qaund j'utilie des apk de tracking quand je fais du sport, j'ai des déconnections toutes les secondes à peu près.(ce qui fait que j'ai appris que je faisais du 120 kms / h lors de mon jogging :-) lol)

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

hi, little feedback on Beta4 new kernel (not latest kernel):

Like others, SD unmount after some time (seems to be when i rebooted the phone ??) but if i open the SD card under recovery, it works

Bluetooth connect is OK and no freeze after hang off the phone (2 times) (maybe because i use an old Alpine with Parot built in bluetooth, possible trouble come with recent receiver ?)

Battery seems good, didn't notice hudge power drain or charging trouble.

Front and rear camera works well (seems that it's not working on some phones, sames that can't use overclocked kernel  for 4.0.4... Hardware failure ? )

Now, i will try new kernel by Qus1 :)

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Bonsoir !

 

Je voulais savoir, est-ce que la caméra de devant fonctionne sur la dernière MIUI 3.10.11 ?

 

Front camera work in the last MIUI 3.10.11 ?

 

Merci !

Oui elle fonctionne sur la MIUI 3.10.11

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

non, camera (front and rear) works well (have you same trouble when you tryed 4.0.4 OC ? )

Hardware related ... ?

 

Pour moi, les cameras marchent bien (as tu eu des problemes si tu as essayé la 4.0.4  OC ?)

Problème matériel ... ?

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Rejoignez la conversation

Vous pouvez poster maintenant et vous enregistrez plus tard. Si vous avez un compte, connectez-vous maintenant pour poster.

Invité
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Répondre à ce sujet…

×   Collé en tant que texte enrichi.   Coller en tant que texte brut à la place

  Seulement 75 émoticônes maximum sont autorisées.

×   Votre lien a été automatiquement intégré.   Afficher plutôt comme un lien

×   Votre contenu précédent a été rétabli.   Vider l’éditeur

×   Vous ne pouvez pas directement coller des images. Envoyez-les depuis votre ordinateur ou insérez-les depuis une URL.

×
×
  • Créer...