BBK Posté(e) 22 novembre 2010 Share Posté(e) 22 novembre 2010 What's in the package: Froyo AOSP FRG83 & CyanogenMod Framework/Packages Kernel 2.6.35 OCUV (Big thanks to Kali- and deovferreira) CFQ scheduler Functions: OTA update/mod/kernel flash tool (DeFroST Setup) WiFi(802.11n too!) Portable hotspot (wifi tether) Bluetooth Camera (Video recording 720p) Lockscreen Music Control Trackball wake/unlock Status Bar configurable Apps2SD (Google + A2SD+) Headset button Latest Google Apps Titanium Backup Superuser Gallery3D (highres Gallery3D optional) Credits and Thanks go to: Kali- (2.6.34/5 kernel) deovferreira (2.6.34/5 kernel) CyanogenMod Team (Framework/Mods) Cyanogen (kernel patches/720p) ChainsDD (Superuser.apk) IntersectRaven (HAVS) Psy-Blade (Bug Tracker) Judison (DeFroST Setup) rveupen (For hosting) l1nuxfre4k (For hosting) All People that donated BUG Tracker: Click Here Before posting any question please read the: FAQ (credits go to ajanu and martinlong78) linpack score: 42+ (if using setcpu.txt on sdcard) Do a factory reset before you install. downloadlink: Wipe before installing Full Rom ! Use new radio if you want a working camera :-): http://xda.b42.nl/richardtrip/32.41....5.08.00.04.zip http://xda.b42.nl/richardtrip/32.42....5.09.00.08.zip http://xda.b42.nl/richardtrip/32.43....5.09.00.20.zip http://xda.b42.nl/richardtrip/32.44....09.05.30_2.zip http://xda.b42.nl/richardtrip/32.47....5.10.05.23.zip Or this one: http://xda.b42.nl/richardtrip/32.48....5.11.05.14.zip (Recommended) Full Rom: DeFroST 6.0g FRG83 + CyanogenMod Full Rom (SVS max 1113MHz@1275mV locked 245-998) (thanks to rveupen) backup link 1: DeFroST 6.0g FRG83 + CyanogenMod Full Rom (SVS max 1113MHz@1275mV locked 245-998) DeFroST 6.0e Apps Addon All kernel updates (undervolt/overclock) and mods are downloadable with DeFroST Setup (made by judison) --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Version history: Version 6.0g: CyanogenMod changes: *WindowManagerService: Fix out of memory for surface error... *Fix 2g/3g toggle on UMTS networks *camera: Set default video focusmode to infinity *Bionic: Aliasing problems with frexpf *Browser: Browser settings are getting used before its initialization *camera: Set video focus mode on startup *Fix update of touch-focus and touch-aec *Gallery3D: Add depth component to icon animation *Add "Classic" mode to camera (mimics stock camera behavior regarding focus/shutter button) *Fix sometimes mExpandedView will appear while screen transforming. *Improve performance when getting styled string. *Use a system property to determine mobile interfaces *camera: Fix crash when attaching video to MMS. *Change hide() to dismiss() to avoid memory leak. *Add support for chunked encoding when downloading MMS PDUs *Contacts: fix Contact icon cannot be replaced when set from gallery. *Contacts: Check the parent for null in edit_delete *Contacts: Handle the call event only for KeyUp event. Kernel changes 6.0g: *power: Enhanced ds2784 battery driver *net: wireless: bcm4329: Use non-DFS channels only for US *net: wireless: bcm4329: Improve way to detect BT SCO connection for BT-coex *net: wireless: bcm4329: Update to Version 4.218.248-15 *sched: update "sched: automated per tty task groups" to 2010/11/18 - 2:00PM Version 6.0f: CyanogenMod changes: *Phone and Messaging Lockscreen (input settings, Phone and Messaging) *Unsolicited informational event should not be put in the response queue *Play previous song when headset button is clicked thrice *Allow user to add a phone only contact even when other contact accounts are available. *Libstagefright: Add check for corrupted header in mp4 file -Playback of audio clip cuases ANR -The infinite recursive call of parseChunk causes ANR. -Return error when mNumSampleSizes is corrupted. -As is, if the audio track is shorter than the video track then playback ends when the audio track ends. This change allows for the playback to continue until the video track ends as well. -The inverse situation with the video track being shorter than the audio track is not supported by this change. -mp4 file with chunksize of zero causes a infinite recursive call of parsechunk of the parser resulting in ANR. Added check to handle this case. *libstagefright : Fix for grey frame displayed on Seek in HTTP Streaming -If seek is signaled while cache read is in progress, this frame should not be added to the cache. -Currently this frame is written to the cache and subsequently gets sent to the decoder after flush. -If this frame is not a sync frame, it results in grey frame /artifacts at the output. -Added code to release this buffer and prevent it from being pushed to the cache *libstagefright:Fixed issue with MPEG4 with 0 audio channels. *libstagefright: Add support to decode mp3 data in mp4 container. *DropBox: Read until the end of stream has been reached *fix for:Without SD card the shutdown sequence was delayed *Change to allow separate drawable for notification counts without disturbing layout of battery percent display (HDPI). *[egl] add support for vendor-specific GL extensions *TabWidget orientation *FM: Changed stepsize from 50KHz to 100KHz for these regions: Japan(wide), Denmark, France, Germany, Greece, Ireland, Italy, Poland, Portugal *Disable overscrolling by default. Kernel changes 6.0f: *sched: update "automated per tty task groups" to email @ 2010/11/15 - 3:25 PM *sched: automated per tty task groups *cpufreq: Fix ondemand governor powersave_bias execution time misuse *mm: Avoid livelocking of WB_SYNC_ALL writeback *net: wireless: bcm4329: Set first channel passive scan to 30 ms *net: wireless: bcm4329: Fix Softap start/stop race conditions *net: wireless: bcm4329: Add FW Reload event processing *net: wireless: bcm4329: Fix watchdog termination after 'driver stop' *net: wireless: bcm4329: Update to version 4.218.248-12 *net: wireless: bcm4329: Update to version 4.218.248-11 *net: wireless: bcm4329: Fix race conditions for sysioc_thread *net: wireless: bcm4329: Add check for out of bounds scan buffer *net: wireless: bcm4329: Check for out of bounds in scan results parsing *ext4: fix kernel oops if the journal superblock has a non-zero j_errno Version 6.0e: *set videoframerate to 30 for 720P (thanks to Dragooon123) *Changed Mms german translation again :-) *CyanogenMod fixes: -torch: Increase timer frequency... -cameraservice: Use default overlay format unless flag set... -camera: Wrap getBufferInfo code in ifdefs... -Camera: Add support for getBufferInfo API... -OpenCore: Support to avoid mem copy to improve the camcorder performan... Complete Changelog: changelog.txt Kernel used: http://github.com/richardtrip/cm-kernel'>http://github.com/richardtrip/cm-kernel (Credits go to Kali-, deovferreira) As of version 3.0 DeFroST is based on AOSP + CyanogenMod changes 100% compiled from source. We need that for the 720p camera, MusicMod, , DFParts (cmparts of course) and other stuff. You can find the vendor/device and modified cmpart files at my github: http://github.com/richardtrip/ SOURCE : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=690477 Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Minux Posté(e) 22 novembre 2010 Share Posté(e) 22 novembre 2010 Un lien vers le post sur XDA aurait suffit, ou alors traduit les principaux éléments, sinon ça reste aussi incompréhensible que XDA pour les non anglophones ... Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
BBK Posté(e) 22 novembre 2010 Auteur Share Posté(e) 22 novembre 2010 Je corrige ce midi alors... Désolé ... Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
lipers Posté(e) 2 décembre 2010 Share Posté(e) 2 décembre 2010 (modifié) "Linpack score: 42 + (si vous utilisez setcpu.txt sur carte SD)" comment faire ? moi je n' arrive pas à 37 avec plusieurs kernel testé. vorkkernel: 39.4 au max Modifié 2 décembre 2010 par lipers Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
BBK Posté(e) 2 décembre 2010 Auteur Share Posté(e) 2 décembre 2010 Tu as un fichier setcpu.txt sur SD ? Perso j'ai pas et 42 ne parait bien optimiste (p-e en 1190Mhz) Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
lipers Posté(e) 2 décembre 2010 Share Posté(e) 2 décembre 2010 (modifié) oui j'ai le fichier setcpu.txt avec les valeurs. je fait des scores moins bon avec le kernel oc à 1190 que avec le vorkkernel à 1152 même en modifiant les valeurs du fichier texte je ne peu pas aller au dessus de la valeur max du kernel (donc utiliser les fréquences recommandé ou les fréquences perso reviend au même) dans les "top device" de linpack certain montent à 67+ :/ Modifié 2 décembre 2010 par lipers Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
BBK Posté(e) 2 décembre 2010 Auteur Share Posté(e) 2 décembre 2010 tu peux me donner ton fichier .txt ? Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
lipers Posté(e) 2 décembre 2010 Share Posté(e) 2 décembre 2010 voila (les trois dernières fréquences sont celle que j'ai rajouté) Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
BBK Posté(e) 2 décembre 2010 Auteur Share Posté(e) 2 décembre 2010 Avec et Sans, tu as un changement de perf ? Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
lipers Posté(e) 2 décembre 2010 Share Posté(e) 2 décembre 2010 Avec et Sans, tu as un changement de perf ? non c'est juste que sa permet d'avoir d'autres fréquences. ( genre 1185Mhz) Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
BBK Posté(e) 2 décembre 2010 Auteur Share Posté(e) 2 décembre 2010 OK, merci, regarde ma signature, j'arrive à 39,8 avec 1190Mhz... Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
BBK Posté(e) 2 décembre 2010 Auteur Share Posté(e) 2 décembre 2010 a priori les meilleures performances sont en FRF91 Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
lipers Posté(e) 2 décembre 2010 Share Posté(e) 2 décembre 2010 (modifié) ba moi le max apres plusieurs test c'est 38.956 oui pour le FRF91. comment ils font pour être au dessus de 60 ? Modifié 2 décembre 2010 par lipers Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
BBK Posté(e) 2 décembre 2010 Auteur Share Posté(e) 2 décembre 2010 la conf de ta SD ? EXT3 ou EXT4 ? Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
lipers Posté(e) 2 décembre 2010 Share Posté(e) 2 décembre 2010 EXT 3 mais ca ne devrai pas jouer la dessus car le fichier texte est à la racine de la sd et non sur la partition Ext. Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
BBK Posté(e) 3 décembre 2010 Auteur Share Posté(e) 3 décembre 2010 je viens de placer le fichier setcpu.txt et aucun changement de perf sous linpack, il est ou le tiens ? Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
lipers Posté(e) 3 décembre 2010 Share Posté(e) 3 décembre 2010 il est direct à la racine de la sd.. pour l'utiliser il faut aller dans set cpu> menu> device selection> show other frequency sets> custom frquencies Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
BBK Posté(e) 3 décembre 2010 Auteur Share Posté(e) 3 décembre 2010 i know... Si tu veux améliorer les perf... tu peux tester cela : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=859419 Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
lipers Posté(e) 3 décembre 2010 Share Posté(e) 3 décembre 2010 je ne comprend pas vraiment tout ce qu'il faut faire. tu peus m'éclairer vu que apparamment tu te débrouille mieux en anglais que moi ? faut que je copie les script ( data2ext.zip et 01data2sd.txt) dans /system/xbin et c'est tout ? Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
BBK Posté(e) 3 décembre 2010 Auteur Share Posté(e) 3 décembre 2010 tu download le zip tu le décompresse Tu copie les fichiers busybox et mkfs.ext4 dans /system/xbin Tu copie le fichier e2fsck dans /system/bin Tu copie le fichier 01data2ext dans /system/etc/init.d Tu reboot... Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
lipers Posté(e) 3 décembre 2010 Share Posté(e) 3 décembre 2010 ok ba je teste tout de suite. merci Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
BBK Posté(e) 3 décembre 2010 Auteur Share Posté(e) 3 décembre 2010 je viens de bloquer mon desire avec ... a l'instant après une Maj de ROM, évite... Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
lipers Posté(e) 3 décembre 2010 Share Posté(e) 3 décembre 2010 Ba j'ai de la chance. Ma copine ma saoulé pour aller chez sa mere (elle a bien fait en fait). Tu la briké ou c'est juste bloqué sur le bootscreen? Moi je fait toujours un wipe total meme pour une mise à jour Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
BBK Posté(e) 3 décembre 2010 Auteur Share Posté(e) 3 décembre 2010 pour le moment, je suis en analyse, mais j'y passe pas mal de temps.... Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
BBK Posté(e) 3 décembre 2010 Auteur Share Posté(e) 3 décembre 2010 je crois que c'est juste la SD, mais réinstall complête et perte de la conf... :( Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Recommended Posts
Rejoignez la conversation
Vous pouvez poster maintenant et vous enregistrez plus tard. Si vous avez un compte, connectez-vous maintenant pour poster.