Aller au contenu

[ROM] [TUTO] Installer Cyanogenmod 7 pour HTC Desire HD


Invité

Recommended Posts

  • Réponses 1,6k
  • Créé
  • Dernière réponse

Top forumeurs sur ce sujet

Salut à tous. La 2.3.4 apporte quoi de concret svp?

Pour CM7, regarde sur le 1° post

Pour la partie Android pur :

Android 2.3.4 (Gingerbread) Kernel Version 2.6.35.7

Build No: GRJ22

New Feature

1. Support voice and video chat using Google Talk

Improvements included with Android 2.3.3 update

1. Improved and extended support for NFC – this allows applications to interact with more types of tags and access them in new ways. The new APIs have included wider range of tag technologies and allow limited peer to peer communication.

Also it has a feature for developers to request Android Market to not to show their applications to users if the device does not support NFC. In Android 2.3 when an application is called by a user and if the device does not support NFC it returns a null object.

2. Support for Bluetooth non-secure socket connections – this allows applications to communicate even with devices that is not having UI for authentication.

3. New bitmap region decoder added for applications to clip part of an image and features.

4. Unified interface for media – to retrieve frame and metadata from input media file.

5. New fields for specifying AMR-WB and ACC formats.

6. New constants added for speech recognition API – this supports developers to show in their application a different view for voice search results.

Improvements included with Android 2.3.2 &2.3.1 update

1. Supports Google map 5.0

2. Bug fixes on SMS application

Features from Android 2.3

User Features:

1. New user interface has a simple and attractive theme in black background, which is designed to give a vivid look while being power efficient too. Menu and settings are changed for ease of navigation.

2. Redesigned soft keyboard is optimized for quicker and accurate text input and editing. And the word being edited and dictionary suggestion is vivid and easy to read.

3. Multi touch key cording to input number and symbols without changing input mode.

4. Selection of word and copy/paste made easy.

5. Improved power management through application control.

6. Provide user awareness on power consumption. Users can view how the battery is used and which consume more.

7. Internet calling – supports SIP calls to other users with SIP account

8. Support Near-field communication (NFC) – high frequency high speech data transfer within a short range (10 cm). This will be useful feature in m commerce.

9. A new download manager facility that supports easy storage and retrieval of downloads.

10. Support for multiple cameras

For Developers

1. Concurrent garbage collector to minimize application pauses and support increased responsiveness game like applications.

2. Touch and keyboard events handled better which minimizes the CPU utilization and Improve responsiveness, this feature is beneficial for 3D games and CPU intensive applications.

3. Use updated third party video drivers for faster 3D graphic performance

4. Native input and sensor events

5. New sensors including gyroscope is added for improved 3D motion processing

6. Provide Open API for audio controls and effects from native code.

7. Interface to manage graphic context.

8. Native access to activity lifecycle and window management.

9. Native access to assets and storage

10. Android NDk provide robust native development environment.

11. Near Field Communication

12. SIP based internet calling

13. New audio effects API to create rich audio environment by adding reverb, equalization, headphone virtualization, and bass boost

14. Built in support for video formats VP8, WebM, and audio formats AAC, AMR-WB

15. Support multiple camera

16. Support for extra large screen

Modifié par BBK
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Non mais Spare parts c'est devenu useless avec Desire HD et CM. C'était une app utile du temps Magic, Hero & co. Plus maintenant. D'autant plus que les animations sont désactivables via les configs de CM.

Sauf si vous utilisez les autres options qui me dépassent x)

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Thx

Bizarre que ce soit une sortie nightly car dans les changelogs on peut voir "cm: Release 7.0.3 stable" donc en tout cas, elle se rapproche!

Si c'est comme la précedente 7.0.2 alors c'est simplement un oublie, la #64 sera la 7.0.3 :D

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Salut à tous,

Tout nouveau sur Cyanogen (à peine essayé et je dois dire déjà adopté!) et pas encore un grand connaisseur (on va dire ça comme ça ;) ), une petite phrase me tracasse dans le news de la mise à jour de la version 7.0.3:

You should not install this update if you are already running a recent nightly build, only if you are coming from 7.0, 7.0.2, or 7.0.2.1.

Quelqu'un connait la raison? Je suis actuellement sur la nightly #62 donc d'après la news mieux vaut pas que je mette à jour pour le moment?

Merci d'avance :)

EDIT: J'ai rien dis, je viens de voir la news sur frandroid :|

Modifié par sebdu33
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Je suis passé en 7.0.3 et je n'arrive plus à accéder aux préférences de ADW.launcher, est ce normal? habituellement je clic sur Menu/préférence sur la page d'accueil. Mais là je n'ai plus rien. J'ai bien fais tous les fullwipe ...etc par contre j'ai le launcherpro d'installé aussi.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Bonjour à tous,

Depuis quelques nightlies (je ne pourrais vous dire combien exactement mais en tout cas les 3 dernières sûre) j'ai un problème de Fix GPS.

Quand je lance le GPS le logo apparait 3 sec dans la barre de notification puis disparait et impossible pour moi de recevoir un signal.

Avant chaque install je fais un wipe complet.

Nithly: #66

Rom Radio: 26.04.02.17_M2

Quelqu'un aurait-il une idée ?

Merci d'avance.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Rejoignez la conversation

Vous pouvez poster maintenant et vous enregistrez plus tard. Si vous avez un compte, connectez-vous maintenant pour poster.

Invité
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Répondre à ce sujet…

×   Collé en tant que texte enrichi.   Coller en tant que texte brut à la place

  Seulement 75 émoticônes maximum sont autorisées.

×   Votre lien a été automatiquement intégré.   Afficher plutôt comme un lien

×   Votre contenu précédent a été rétabli.   Vider l’éditeur

×   Vous ne pouvez pas directement coller des images. Envoyez-les depuis votre ordinateur ou insérez-les depuis une URL.




×
×
  • Créer...