Aller au contenu

[ROM] MIUI


floofloo44

Recommended Posts

Changelog 1.4.15 :

Phone:

- Add new dialer switch

- Proximity fix for blackscreen when trying to end call(s)

- Optimised the contact log records and time info

- Call log optimisation of time of call records

Contact:

- Fixed issue where MIUI Backup failed to restore the Caller ID details

- View contact ui errors fixed

- Text color issues and group sorting fixed

- Fixed empty groups after re-sync

- T9 Search optimisation

Theme manager:

- Optimisation of theme ui switching between pages

- Fixed Backup theme display problems in UI

Gallery:

- Added new 3rd Edition UI

Desktop:

- Added icons with Shadows

- New Launcher folder and optimisation of broken ok / cancel buttons

- Fixed folder problems hiding items and restoring them

- Added new desktop icons for most default applications

- Added orange theme UI part of the 3rd Edition UI improvements

- Fixed dropshadows on Desktop folders

File Explorer:

- Added new 3rd Edition UI

Lockscreen:

- Flashlight / Torch fixed display issue for Milestone users

- Fixed the 24 hour and 12 hour format, global support in the ROM added

SMS:

- Message pop up now allows to enter the conversation view

- Optimisation of conversation list time

- Mms picture fixes

- Signature fixed

- Group sending messages bugs fixed

- Other underlying optimisation on the code

Notifications:

- Fixed headphone plugged in state

- Added HSDPA icon

Camera:

- New 3rd Editon UI

Music:

- Fixed issue when playing music phone would not ring

- Repaired now playing issue (Google original bug)

Notes:

- Move, batch delete notes

- Sync optimisations

- other small fixes for notes interface

Settings:

- Added new toggles as part of new 3rd Edition UI

Other:

- Optimisation of global time AM/PM display.

- New AAC, AMR, VP8 formats

- Built-in music equalizer

Version MIUI 1.4.15 FR disponible :

- Rom française 1.4.8 basé sur la trad de mnlk2 et sur la version optimisé de lalit79 de xda merci a eux (clavier physique en azerty par défaut)

- 10overclock inclus (1ghz @vsel60, à modifié selon vos besoins/envies dans /system/etc/init.d avec root explorer ou autre)

- Smartass governor inclus (par défaut c'est le mode smartass qui est appliqué, modifiable avec SetCpu)

- Clavier rétro éclairé et écran de verrouillage fixé.

Pour l'installer :

FAIRE UN FULL WIPE pour tout le monde car des modifications importantes ont été faite par lalit79 (utilisez l'appli sauvegarde de miui pour restaurer vos applis ).

Puis faire l'update.

Les modifications apportés par lalit79 sont :

- Significant locale updates

- Kernel Updates: Nadlabak's latest kernel updates including update to overclock, ext2/3/4 (thanks to nadlabak and skrilax)

- apps2ext script included. If you have ext4 enabled then the apps are automatically moved to ext...no need to add additional scripts.

- GB KB and music

- Lots of build.prop changes

- dsi error fix

Note: Before you apply the update if you have upgraded to ext4 it is advised to upgrade your OR. Please refer this post

http://forum.xda-developers.com/show...postcount=2755

If you want to create or upgrade your partition then please refer to this post http://forum.xda-developers.com/show...15&postcount=2. This rom will work perfectly without a partition also.

Des modules sont implémentés pour pouvoir installer les apps sur la SD, je n'ai pas cherché à voir comment il fallait faire, mais pour ceux qui veulent voilà le lien de son post :

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=850276

Après l'update, l'heure est celle de la chine, pour la changer il faudra donc aller dans paramètres >système > Date et heure > puis décocher automatique et aller dans définir le fuseau horaire et choisir le fuseau Amsterdam, Berlin puis recocher automatique.

Certains bugs sont présents par exemple l'heure sur la barre de notification est sous la forme 12 et non 24 ...

Même si des correctifs sortent je ne les ferais pas pour cette version ( manque de temps ces temps-ci, sauf si de gros bugs sont détectés).

LIEN : http://www.multiupload.com/XU3GWR7X1G

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Le GPS ne fonctionne plus pour moi, mais pas sur que cela vienne de MIUI, car j'ai flashé le nouveau sbf 2.2.1 FR avant d'installer l'update. Quelqu'un a le problème ?

Edit > En fait ça fonctionne, mais fix assez lent (près d'une minute en zone dégagée). Quelqu'un a une solution ? Vous utilisez quel SBF ?

Modifié par Merire
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Heu chez moi 15 est après 8 mais je suis sur que ça soit partout pareil ;)

Au temps pour moi, j'avais lu 1.5 :D

edit: j'ai mis la mise à jour, mais j'ai un soucis: App2SD ne demande pas de SU, donc forcément il ne marche plus...

Je suis revenu à la version précédente, mais toujours le même soucis. Quelqu'un saurait comment faire ? J'ai essayé d'installer/réinstaller l'appli mais ça ne marche toujours pas :/

Modifié par ReVaN
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Au temps pour moi, j'avais lu 1.5 :D

edit: j'ai mis la mise à jour, mais j'ai un soucis: App2SD ne demande pas de SU, donc forcément il ne marche plus...

Je suis revenu à la version précédente, mais toujours le même soucis. Quelqu'un saurait comment faire ? J'ai essayé d'installer/réinstaller l'appli mais ça ne marche toujours pas :/

Même soucis ici, plus de App2sd, c'est assez embêtant...

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Quelqu'un a trouvé une solution ? Car même de faire basculer les appli sur la sdcard (de façons officiel) ne fonctionne plus non plus :(, ça faisait longtemp que j'avais pas vue mon phone ce plaindre en permanence du manque de place (depuis la 2.1 en fait :) ).

De plus j'ai remarqué que maps était vachement plus long à ce fixer, surtout avec cardiotrainner... si vous avez une idée...

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

En effet, app2sd ne fonctionne plus et idem pour le gps ... peut-être est-ce à cause de la version modifiée (optimisé) par un membre de xda sur laquelle j'ai fais les modifs FR ... je ne sais pas je verrais sa à la prochaine sortie car comme je l'ai dis je n'ai pas beaucoup de temps cette semaine.

Désolé pour ceux qui ont beaucoup d'applis et qui utilisent le GPS.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Un fix pour le GPS qui prend du temps à avoir la position actuelle est d'aller dans /system/etc et de supprimer le fichier gps.conf (utiliser root explorer ou équivalent), le gps.conf était en fait utiliser dans les anciennes roms mais depuis les nouvelles, nadalbak ( celui qui est a l'origine des CM pour le milestone) utilise location.cfg pour gérer le gps et comme MIUI se base sur son travail les devs l'ont laissé et les 2 fichiers sont en conflits.

Il suffit donc de supprimer gps.conf.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Changelog 1.4.22 :

Phone:

- Optimisation of handling Third Party call handling of records

- Fixed notification of missed calls and messages, LED color and frequency would not set

- Fixed force close (FC) when setting call forwarding

- Fixed the input field box narrow height problem with call forwarding settings

- Fixed answer button issue where it did not disappear after ending a call

- Caller ID issues fixed some FC errors

SMS / Messaging:

- Added setting option to enable screen wake when new messages are received

- Fixed issue sending group messages, could not resend messages again

- Fixed issue with cursor position when writing messages and using signatures.

- Optimised Mms preview of images

- Preview Mms optimisation of use with Gallery functions for viewing photos or video

Lockscreen:

- Optimisation of image resources e.g counters and icons

- Removed Lockscreen widget from ROM, can be downloaded separately

- Fixed a problem with music player buttons not pressing correctly first time

- Fixed problem for some devices seeming to charge slowly due to inefficient charging animation (Not a real issue but looked like the phone wasn’t charging quick enough)

- Fixed messages preview and call info views for previews

Contacts:

- Contacts could not be added to groups (fixed)

- Caller ID FC fixed when selecting a picture from the Gallery application

Gallery:

- Optimisation of user interaction when browsing photos or video items

- Fixed issue where some photos caused application to FC

Camera:

- New full screen UI

- New Anti-shake function

- Fixed issue where pop up menus caused FC

- Auto-focus issues fixed for Milestone

Music:

- New now playing panel added, enter playlists

- Optimised the recently added song, track list sorted by time

- Optimisation of folder refresh speed

- Music desktop widgets re designed to repair a number of bugs

- Optimisation of music panel

- Fixed some issues with album cover quality

- Fixed issue where sometimes albums do not display correctly

- Fixed auto play issue on Milestone

Themes:

- Added view online wallpapers and ringtones

- Added options to control default audio options within themes

- Optimisation of user interface for previewing local themes more effectively

- Fixed default title of theme does not show in local themes

- Fixed issue where popup window informing of components within a theme to be showing items in incorrect order

Notes:

- Fixed issue where adding a new note to desktop would appear blank on re entering the notes application

Backup:

- Added support for backup and restore of contacts Caller ID

Other:

- Fixed issues with A2SD+ script was causing problems

- Overheating while charging. Animation fixed to prevent issue

- Fixed 12 and 24 hour date and time, separate strings for both options

Version MIUI 1.4.22 FR disponible :

- Rom française 1.4.22 basé sur la trad de mnlk2 (clavier physique en azerty par défaut)

- 10overclock inclus (1ghz @vsel60, à modifié selon vos besoins/envies dans /system/etc/init.d avec root explorer ou autre)

- Smartass governor inclus (par défaut c'est le mode smartass qui est appliqué, modifiable avec SetCpu)

- Clavier rétro éclairé et écran de verrouillage fixé.

Pour l'installer :

Un full wipe est conseillé (utilisez l'appli sauvegarde de miui pour restaurer vos applis ).

Puis faire l'update.

Le problème de APP2SD semble être encore présent ... pour certaines applis elle fonctionne chez moi pour d'autre non ...

LIEN : http://www.multiupload.com/XS6J19CHMM

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Merci beup, tout roule, je teste le gps pour voir si ça fonctionne mieux (ça déconnais un peu même avec la manip que tu as donnée), sinon pas de changement flagrant à première vue.

Elle est stable par rapport à la version précédente qui bugait (du verbe buger) pas mal chez moi?

Modifié par Orel
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

MIUI Changelog 1.4.29

Phone:

- SIM card reader repair FC problems caused by failure

- Hang up the phone will sometimes fix the problem FC (GPRS connection causes)

- Optimized answer, hang up the animation more fluid, moving more smoothly

- Optimized phone set interface

- After the repair part of the phone can not close the screen hang up issue

- Allow third parties to monitor the telephone repair events set the APP part of the problem does not work

- Fix a black screen when the phone select the “hang up complicated text of” direct black screen problem

- Optimization in dial-up interface, press “Call” button, to call the recent contact number (previously call a recently dialed number)

Messaging:

- Add new attachment menu and character expressions

- Repair restored the content of the message preview switch, and will automatically turn off password protected preview

- Repair from MMS mailbox 139 can not read the question

- SMS in the face at the top of repairing the problem by cutting

- MMS repair some cases the text is cropped at the bottom of the problem

- Optimization of the lock screen is not reading the next word if no text message, text messages pop will not unlock

- Optimization of the message list and added to the session can drag the scroll bar

- Optimization of call in the strange mass edit the contact’s visual presentation

- Optimization of a collection of messages displayed in the session collection of stars

- Delete the text message conversation optimized bulk collection

Contacts:

- Repair in the group can not use the added problem of the search

Music:

- Add a local song list from AZ Sort by adding

- Add memory last played song list and play schedule

- Music fragmented files optimized to improve filtration efficiency

- Fix solution to add music playlists in order of non-problem by adding

Gallery:

- Optimize image leaflets through the pages automatically hide the toolbar mode

- Repair leaflets browse page pictures, delete the current image, the next picture shows the bug is not clear

- Repair of the clock into the slide mode, the bug FC Gallery

- Repair leaflets browse page image, rotate the picture toolbar caused by the bug FC

- Select a picture sort will fix the problem confusion

- Repair through the gallery to see the video library is not the problem FC

- Repair leaflets browser click the menu button images, toolbars, pop-up then press the Menu key issues can not be recovered

- Rotate the image restoration picture Single browser to jump back to the first question

Camera:

- Optimized playback mode to remove photos without re-affirmed

- Repair MS \ Desire auto focus is no longer disabled

- Repair using residual effects after the issue exit panel

- Mute camera repair operation there will be other than the question tone

- Fix flash in the anti-shake mode, set the invalidity of

- Fix the playback mode the problem can not afford to delete the photo deleted

- Play video card fix the problem HD2 (thanks to forum users)

Themes:

- Repair system pack comes with preview of the theme is not the right questions

- Optimal re-design the play button ring list page, and to click on an area,

- Repair is not amended to delete the theme wallpaper in the package leaflet tips

- Click the Apply button in quick succession repair multiple confirmation pop-up window problem

Notes:

- Notes some of the data repair the problem will be lost

Sound Recorder:

- Add recorder APP, in the recording menu screen to access audio files by list

Status Bar:

- Optimization without notice, the status bar operators in the upper left corner displays information

- Repairing flight mode status bar still shows the bug operators information

- After repairing the boot status bar when the second charging failure bug charging animation

- China Mobile will sometimes fix display problem for the CMCC

- Under normal circumstances repair operator name text color changed from gray to white

- Fix notification bar will sometimes display problems left for no reason

Backup:

- Add notes for local backup

Other:

- Dynamic Wallpaper is not commonly used in optimization is not preset, can be downloaded through the network disk

- Add in the dial-up interface, press * # * # 6484 # * # * to enter the hardware detection mode (6484 = miui), can be detected from the sensor, light perception and other hardware devices if there are problems

- Repair traffic monitoring, turn off the network settings app does not work a single problem

- Notice the volume fix the problem sometimes silent

Version MIUI 1.4.29 FR disponible :

- Rom française 1.4.29 basé sur la trad de mnlk2 (clavier physique en azerty par défaut)

- 10overclock inclus (1ghz @vsel60, à modifié selon vos besoins/envies dans /system/etc/init.d avec root explorer ou autre)

- Smartass governor inclus (par défaut c'est le mode smartass qui est appliqué, modifiable avec SetCpu)

- Clavier rétro éclairé et écran de verrouillage fixé.

Pour l'installer :

Ceux qui vienne d'une version antérieure MIUI 2.3 il suffit de faire un dalvik wipe et un wipe du cache, sinon il faut faire un full wipe.

Puis faire l'update.

Si vous faîtes un full wipe il faudra changer le fuseau horaire dans les paramètre date/heure.

LIEN : http://www.multiupload.com/YKVC00JJOG

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

@tobby oui je me doute que le nexus doit être d'un autre niveau ( pas avant 2012 le changement de tel pour ma part :) ).

@Lithosandco oui c'est vrai que le probleme de app2sd est embêtant, sinon j'ai trouvé une alternative en bidouillant, c'est de passer par Titanium Backup, une option est disponible lorsqu'on va dans titanium backup, on appuye sur paramètre ( le second bouton tactile à partir de la gauche sur notre milestone), on va dans traitement par lot et la on a une option GO déplacer tout les applis util vers la carte SD, là on choisi les applis (déplacable) qu'on veut déplacer (sélectionné les toutes sauf celle qui sont des widgets car si vous le faites ces widget ne seront plus disponibles et ne s'afficheront plus sur votre bureau), et on fait démarrer lot.

Donc attention, même si vous voyez qu'une appli est déplacable, ne le faîtes que si cette appli est est un widget et que vous l'utilisez sur votre bureau.

Une fois l'opération terminé aller dans appMonster par exemple et vous verrez toute la place disponible qu'il y a :).

Par exemple j'utilise Folder Organizer, cette appli est bien "compatible", mais lorsque je le déplace sur la sd, les widgets ne s'affiche plus sur le bureau, mais bon si cela vous arrive vous n'aurez qu'a aller dans titanium et vous pourrez retransférez l'appli sur la mémoire interne avec l'option "GO déplacer tout les applis util vers la mem interne", et sélectionnez les applis concernés pour les remettre dans la mémoire interne.

Par contre les applis qui sont déplacés ne seronts plus acccessible lorsque le téléphone sera connecté en "lecture de carte mémoire", il suffira de mettre le téléphone en "Charge only" si vous voulez utlisez les applis tout en chargeant votre téléphone.

Faites bien sur un nandroid backup avant au cas où.

Pour ma part j'ai a peu près testé les applis que j'ai déplacé et elle fonctionne bien.

Modifié par beup
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Est-ce qu'il serait possible de récupérer l'ancien menu des notifications ? Le premier (après le passage a la 2.3) avec toutes les options..elles m'étaient bien pratique donc je me demandais si il était possible par quelconques manip de lupdate...

Dans tous les cas merci a toi beup pour toutes ces mis a jour aussi rapide :)

Modifié par ass2pik
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

J'ai essayé d'installer la dernière version de MIUI ci-dessus après l'avoir quittée pour tester FroyoMod, mais mon milestone reste bloqué sur l'écran de boot de MIUI, j'ai pourtant fait comme d'habitude. (Etant déjà utilisateur des anciennes versions de MIUI)

J'ai essayé de supprimer tout le contenu de ma partition ext2 sur ma carte SD, mais rien n'y fait.

Quelqu'un a déjà rencontré ce problème ou a une solution à me suggérer ?

Merci !

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

J'ai essayé d'installer la dernière version de MIUI ci-dessus après l'avoir quittée pour tester FroyoMod, mais mon milestone reste bloqué sur l'écran de boot de MIUI, j'ai pourtant fait comme d'habitude. (Etant déjà utilisateur des anciennes versions de MIUI)

J'ai essayé de supprimer tout le contenu de ma partition ext2 sur ma carte SD, mais rien n'y fait.

Quelqu'un a déjà rencontré ce problème ou a une solution à me suggérer ?

Merci !

Il faut que tu flash la version précédente, tu redémarre et après tu flash cette version. Ça a marché pour moi de cette manière.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Rejoignez la conversation

Vous pouvez poster maintenant et vous enregistrez plus tard. Si vous avez un compte, connectez-vous maintenant pour poster.

Invité
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Répondre à ce sujet…

×   Collé en tant que texte enrichi.   Coller en tant que texte brut à la place

  Seulement 75 émoticônes maximum sont autorisées.

×   Votre lien a été automatiquement intégré.   Afficher plutôt comme un lien

×   Votre contenu précédent a été rétabli.   Vider l’éditeur

×   Vous ne pouvez pas directement coller des images. Envoyez-les depuis votre ordinateur ou insérez-les depuis une URL.

×
×
  • Créer...