Aller au contenu

Sony Ericsson et la mise a jour Android 2.1 (disponible)

Recommended Posts

• Réponses 8,4k
  • Créé
  • Dernière réponse

Top forumeurs sur ce sujet

@kenzo: jai fait la method xda, mais le telechargement ne se finit pas et seus me dit de reessayer. sinon la dualcore a poste un lien pour flaher en 2.1 et ya pas de tuto il me semble

Oui je viens de recréer un topic, il y a le tuto d'Odessa et quelques explications sur le forum XDA, c'est le même principe que le Flash de la 026 Nordic donc l'étape 2 du tuto d'Odessa ;)

Petite question avant de faire la mise à jour j' avais utiliser l' option de sauvegarde de mes sms sur ma carte SD or maintenant que je suis en 2.1 je ne trouve pas comment faire pour pouvoir les importer , il n' y a aucune option de ce genre dans l' application messagerie une idée ???

Backup&restore de sony ericsson!!! :)

Bon, je sens qu'il n'y aura pas de UK update. Je vais faire le grand saut.

Sony Ericsson: Be Patient With Android 2.1 Upgrade

By Mikael Ricknäs, IDG News

Nov 1, 2010 12:30 pm

On Sunday, Sony Ericsson finally started rolling out the Android version 2.1 upgrade to its Xperia X10 family, which also includes other improvements.

Users in the Nordic countries will be the first to get the upgrade, and then the rollout will continue in other parts of the world throughout the rest of this month, the company said in a blog post.

The Xperia X10, X10 mini and mini pro will be updated to Android 2.1, and will, for example, get five home screens for applications, widgets, shortcuts and folders, according to Sony Ericsson. Until now, all three models used version 1.6 of Google's operating system.

The Xperia X10 is getting HD video recording with continuous auto-focus and a socialized phonebook, which automatically synchronizes pictures from Facebook and shows when contacts are online.

The two mini models are getting improved Bluetooth functionality and automatic synchronization of contact pictures between Facebook and your phone book. Sony Ericsson will improve how pictures, audio, text and numbers in messages are handled.

All three phones are also getting an improved application for backing up and restoring data.

Sony Ericsson has kept its users waiting for the upgrade. At the end of September, Sony Ericsson said it needed a couple of more weeks to work on the software before it can be rolled out. The interest in the upgrade was so big that its blog site buckled under the pressure on Monday.

Users who don't get the upgrade in the first few days should not get worry, as the upgrade will become more widely available over time, according to the blog post.

Modifié par gaja

Désolé, comme je suis assez nouveau ici, puis-avoir les liens de chaque tuto a suivre pour pouvoir accéder a la MAJ 2.1 ? Car la technique de changer les chiffres du default.prop ne me donne pas l'accés a la MAJ SEUS ou SEUS PRO. Merci d'avance

Pour ceux qui avait déjà debrand leur x10 avec Flashtool, on a maintenant la possibilité de le mettre directement en 2.1 avec flashtool.

http://forum.xda-dev...d.php?p=8944043

C'est d'ailleur avec cette technique que j'ai mis mon x10i en 2.1 cela fonctionne parfaitement :) A noter que cette methode n'est pas valide pour les x10 mini ou mini pro

Modifié par Turkleton

Invité
Ce sujet ne peut plus recevoir de nouvelles réponses.

• Créer...