chkoon Posté(e) 12 février 2014 Share Posté(e) 12 février 2014 (modifié) ATTENTION. Cette manipulation est sous votre responsabilité, et ni FrAndroid ni moi-même ne saurons être tenu responsable en cas de fausses manipulation Source:http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2429072 Screenshots: Changements: BlackBox 3.0Changes:Initial releaseDeodexedRootedZipalignedBrightness fixMassive amounts of framework tweaksThemedRemoved blocking mode iconOfficial device statusReworked settings appCRT enabled (No dodgy code)Quad resizable multiwindowNew animationsHacked launcher (With rotation)Improved ripple effect on ripple lockscreenImproved shutdown/reboot speedEnabled native App Ops (Settings-Security)Build.prop tweaksAdded Note 3 incoming call pop up (Activate in settings)Added call recordingDeboloatedInverted appsAOSP Mms.apk with working MMS messagesAOSP contacts and dialerAOSP BrowserAOSP CalculatorAOSP CalendarG.E 4.4 AOSP Gallery & CameraAOSP ClockAOSP EmailAOSP File ManagerAOSP sounds etcBash etcDisabled signature checkBlackBox BootanimationAuto EFS folder backupinit.d supportSysro/SysrwSysctl TweaksSqlite3Extended Power MenuPowermenu TogglesKnox removedRom Control with:-K Tweaker control-Power Menu Toggles-Full Battery Notification Toggle-Home Button Wake Toggle-SuperSU-CPU Tool Stats-Statusbar Clock Mods-Statusbar Battery Mods-Statusbar Internet Traffic Mods-Statusbar Icon Toggles-Statusbar Color Mods-PIE ControlAOSP Lockscreen Toggle-cLock SettingsLoads of other stuff i cant rememberThanks:Alliance Team (Control App etc)hello00 (Mms.apk)bxv1993 (Framework animations)Team Blackout (Inverted apps) BlackBox 2.2.1Changes:Reworked settings app;Fixed settings-volume-volume levels fcFixed settings-display-brightness fcFixed settings-display-wallpaper-lockscreen fcFixed settings-bluetooth-bluetooth pairing dialog pop up fcImproved ripple effect on ripple lockscreenFixed bluetooth share fcDisabled scrolling cache (Dramatically improves responsiveness)Added GearManagerStub.apk inAdded AllShare apk/libs inAdded Pie in (Rom Control)Improved shutdown/reboot speedAdded traffic counter to statusbarAdded traffic counter toggle to rom controlAdded any color/transparency traffic counter to rom controlUpdated email appPossible fix for MMS messagesUpdated KT kernelUpdated Philz recoveryAdded IME icon switcher in statusbar toggle (Rom control)Added menu long press kills apps toggle (Rom control)Added notification panel settings back into settings-displaySome re-working of rom control appRemoved Xposed recents apps/Ram bar moduleUpdated supersu (1.93)Reverted systemui back to samsung version (Themed), fixes;Condensed statusbar in flip cover viewAuto screen unlock/wake up (Flip cover)Notifications fc with motion turned onFc for non international usersAny other little niggles that were presentThanks:Dzol Cp (Traffic meter)Goldie (Color mods/Ripple effect)noname81 (Pie)BlackBox 2.2Changes:BETA ROMRom is 664mbUpdated Contacts.apk - Fixes daler not showing in launcher app drawer- Working call logs- Working adding events to contactsUpdated Rom Control iconsAdded Multiple new mods into Rom Control;- Any color/transparency statusbar- Any color/transparency notification icons- Bluetooth icon toggle- Sound/Vibrate icon toggle- AOSP Lockscreen toggle- Torch Power menu toggle- Screenshot Power menu toggle- Statusbar Toggle Control- Music Control (Volume keys skip music track)- Temp removed sound/vibrate Power Menu toggleComplete Mms.apk overhaul - multiple mods added;- Enabled group messaging- Enabled save/restore- Enabled scheduled messaging- Enabled umlimited sms recipients- Disabled auto sms to mms conversion- Modded time stamp to show original time- Increased sms limit per hour- Enabled split view mode on/off toggle- Increased Mms max size & Mms image size- Disabled all crappy/un-needed logs- Enabled screen on/off toggle- Disabled msm to mms auto conversion for emojis- Enabled folder view modeNOTE: Add contact button is causing fc (Even before i did mods) - just add another contact underneath the previous one for nowPorted G.E 4.3 AOSP Gallery & Camera (BETA)- Working Photosphere- Working video recordingThere may be bugs, need feedbackFlashing script overhaulFixed quick search fcPorted S4 G.E SystemUI - Full AOSP layout with Toggle Control (BETA)Swapped keyboard for 4.4 CM (Working Swipe)Updated Kernel and Recovery in AromaEnabled native App Ops (Settings-Security)Removed ext4 tweaks option in AromaUpdated BrowserSwapped Myfiles for CM File Manager (Working root access)Updated DropBoxUpdated CalendarUpdated GmailUpdated Play StoreAdded Inverted YouTubeUpdated Google Play ServicesUpdated SuperSU (1.91)Removed Notification Panel settings from Settings-DisplayAdded full screen caller and call recording with settings (Rom Control)Added Note 3 incoming call pop up (Activate in settings)Hacked Multiwindow - All apps availableBuild.prop tweaksImprovement on speed/smoothnessAdded unlimited pages/widgets on lockscreensRemoved stock Kernel choice from Aroma (Now just KTSGS4 & dont flash)Updated About Phone section (Rom information)Improved some codeRemoved Torch toggle from Settings (Interferes with music mod)Added Recents/Clear all and Ram bar Xposed moduleTidied up lib folderAdded some missing binary files inFixed some background errors in logAdded Flash playerRemoved some redundant scripts/modsBootanimation included in rom as default, removed flashing procedureStreamlined ROM packageRemoved blocking mode iconMore i cant rememberNOTE: Settings - Motions/Gestures - Motion - Turn Over (Mute/Pause) - Leaving this enabled will cause an fc when you get a message or missed call notification (has no other negative effect), disable it to fix (Being investigated)This is because of the aosp systemui, i will improve it over time and add in as much as i canPLEASE REMEMBER, THIS IS A BETA ROM WHILE I TRY AND FINISH OFF THE SYSTEMUI PORTING ETCTHERE WILL BE BUGS/MISSING CODE, THEY WILL BE FIXED IN TIME - NONE OF THE EXISTING PROBLEMS STOP YOU FROM USING THE ROM AS A DAILY DRIVERThanks:Pikachu01 (sqlite script)Slaid480(sqlite script)Carotix (Full screen caller)Mythtrander (Note 3 Popup)jovy23 (Mms.apk mods)loserskater (Updated code)blchinezu (Xposed module)TeamBlackout (Inverted apps)BlackBox 2.1Changes:Rom is 725mbFixed changing keyboardsFixed Settings-Accessibility-Screen Timeout fcSettings-Security-Sim Change Alert is still fc'ing, even with a fully stock settings app and framework so i need to look further into thatTidied up framework themingRemoved Flashlight shortcut from power menu as its available via the volume up key when the screen is lockedAdded Accessibility power menu shortcut back into Settings-AccessibilityTidied up CRT mod codFixed some incorrect showing textThemed some more stuff AOSPRunning faster smoother than initial releaseBlackBox 2.0Initial 4.3 ReleaseBlackBox 1.0.2Changes:Rom is 632mbFixed overlapping 4g statusbar iconsFixed 3g icon disappearing after connecting/disconnecting WifiFixed Lux adjustment for auto brightnessFixed incorrect text in statusbar ime switcherFixed Personal Text on LockscreenFixed lockscreen wallpapersFixed Battery transparency FCAdded some system .apks back in for stabilityReverted Camera/Gallery back to Samsung versionsUpdated Mms.apk – some new options in settingsSending mms messages – possible fix in place – need verificationUpdated Xposed Framework – 2.2 – Can now browse modules through appUpdated App Settings (Per App DPI) – 1.5Swapped Trebuchet for Apex LauncherTidied up frameworkRemoved shutdown animationRemoved Density Changer from Rom ControlFixed some icons in Rom ControlNotification panel is now semi transparentEnabled Lockscreen rotationOther small mods i cant rememberAroma:Updated Aroma Installer – 2.70RC2- Fixed ICS Theme- Much more responsiveUpdated Philz Recovery – 5.14.5Updated KT KernelStock Kernel/Dont Flash – Updated Performance ControlThanks:CPA PokeGoldieKingMBQBlackBox 1.0.1Changes:Rom is 632mbCan now set lockscreen wallpaperUpdated Device Status code to show full officialRemoved Recents shortcut from Statusbar dropdown headerFixed dropdown header layoutAny color/transparency dropdown dateAny color/transparency signalAny color/transparency wifiNew BootanimationNew Feature:Full Statusbar battery mod;11 variants to choose fromAny colour/transparencyThanks:Lost the name of the creator for the bootanimation - will update when foundAouBlackBox 1.0Model: GT-I9505 (4.2.2)MODEM: RemovedPHONE: XXUBMGACSC: RemovedKernel: KT – SGS4Samsung Build Date: 11.07.2013Changelist: 1081224Changes:Rom is 594mbOption to wipe in AromaCache/Dalvik Cache/preload cleaned during flashRootedDeodexedZiplalignedCall Recording1% Battery mod (AOKP Square style)Disabled signature checkFixed NFCPhotosphere Camera/GalleryExt4 TweaksBusyBoxEnabled 4GAOSP Email is hacked (Ignore pop up if you get it)4 Way RotationDisabled ‘Unplug from USB wakes screen’Removed Carrier info from lockscreensRemoved Carrier info from StatusBar dropdown handleNexus 7 animationsAnd more..Graphic:Vertumus’ JB Domination AOSP Theme (Blacked, with full AOSP StatusBar layout)Shutdown animation from SIIGoogle SE BootanimationThemed AOSP KeyboardAdded:init.d supportSysro/SysrwSysctl TweaksZip Align On BootGPU RenderingSqlite3SuperSU 1.55Modded Hosts FileBetter GPS Find/FixUpdated APN ListGoogle MusicCustomized BlackBox SettingsOTA for Rom updatesMore free ramDevice Status Shows As NormalExtended Power MenuPowermenu Toggles (All can be toggled on/off apart from volume tab)Multiple framework tweaksMore i cant rememberAOSP:ContactsDialerLockscreenThemeCalculatorCalendarEmailGmailMms.apkBrowserRom ControlClock ControlBashBattery BarMost Audio Sounds (UI/Ringtones Etc)Many background system filesInverted Apps:ContactsDialerCalculatorCalendarClockEmailGmailMms.apkYouTube (Modded – *720p HD -over WiFi & 3G, Screen Off Playback)Music PlayerPlay StoreDropBoxES File ExplorerRemoved:Removed BloatRemoved TouchwizSamsung TTSUn-Needed Lib FilesKiesLots of Samsung system appsLow Battery etc notificationsBlocking Mode IconCall settings from settings (available via phone app settings)Torch shortcut from Settings (Interferes with Music Control)Other stuff i cant rememberRom Control:System/Kernel Mods:K-Tweaker or Performance Control depending on Kernel choiceXposed FrameworkPer App DPI;Ability to set different DPI’s for individual appsTablet Mode etcDensity Changer;In addition to Per App DPI:Ability to change density of whole UI (NOT 240dpi COMPATIBLE)PowerMenu TogglesToggle for Menu Button – Long Press Kills AppsSecret CodesSuperSUCPU Tool StatsUI Mods:Customizable statusbar:Any Colour (With Color Preview Box);StatusBarClockDropdown DateBattery BarKeyboard Icon ToggleAlarm Icon ToggleCenter the clock in statusbarMove the clock to stock locationRemove clock completelyRemove AM/PMChange AM/PM to small sizeChange AM/PM to large sizeAdd abbreviated day of week to status bar – small sizeAdd abbreviated day of week to status bar – large sizeRemove abbreviated day of week from the status barBattery Bar;Enable/DisableStyleThicknessAnimationCustomize 2nd Row StatusBar TogglesLockscreen Settings:Music Control (For when screen is locked);Toggle On/OffTimeoutVolume Up ActionVolume Down ActionAOSP/TW Lockscreen ToggleAOSP Lockscreen Vibration ToggleCRT/Fade TogglescLock SettingsExtra Mods:Wifi SettingsFaster Fix (GPS)Download AllOTA SettingsOption to restart PhoneThanks:GoldieKingDidact74CyanogenModRovo89ktoonsezVertumusTeam BlackoutMyLifeRocks10j4velintheos0oDvTonderWanamChainfireKNOWN ISSUES:Call Logs – Same as S3 – unknown numners arent stored correctly (Being investigated)Things To Note:The ability to wake the phone using the home button is disabled by default, change it in Rom ControlPowerMenu toggles are disabled by default, change it in Rom Control Torch shortcut Settings interferes with Music Control, so option currently removed (do not repeatedly ask about it) :ph34r: Avec cette TW de 650mo environ tu sera plongé du coté obscure d'android. Viens bascule de notre coté :ph34r: Problèmes connusMMS.apk-Ajout de raccourcis de contact (sera corrigé dans la prochaine version) ajustement Lux sur luminosité automatique (concernant le code de CRT) Am / pm pour l'option barre d'état de l'horloge dans rom contrôle ne change pas (lié à systemui thème de Davey) Lien de téléchargement :"ICI" XDA:DevDB Information BlackBox™ Hybrid ROMs, a ROM for the Samsung Galaxy S 4 ContributorsDSA, ROM OS Version: 4.3.x JellybeanBased On: Samsung/AOSP/AOKP/CyanogenModVersion InformationStatus: BetaCurrent Beta Version: 2.2.1Beta Release Date: 2013-09-01Created 2013-09-02Last Updated 2014-02-11 Modifié 22 septembre 2014 par chkoon 2 Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
franzyroy Posté(e) 12 février 2014 Share Posté(e) 12 février 2014 As tu testé si tu pouvais la mettre patcher pour la mettre en DualBoot? Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
chkoon Posté(e) 12 février 2014 Auteur Share Posté(e) 12 février 2014 Il existe des versions instable du patcher (pas diffusé sur l'op)qui veullent bien la patcher MAIS on se retrouve avec un fc dans /parametre/rom control. Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
franzyroy Posté(e) 12 février 2014 Share Posté(e) 12 février 2014 OK Donc c'est comme la plupart des TW, si j'en veux une en dual, je dois la mettre en premier, au moins pour les 4.4.2.... GRRRR! Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
bejda Posté(e) 12 février 2014 Share Posté(e) 12 février 2014 Il existe des versions instable du patcher (pas diffusé sur l'op)qui veullent bien la patcher MAIS on se retrouve avec un fc dans /parametre/rom control.Il est publique le lien des versions debug du patcher,tu peux diffuser le comme tu veux mais la version 4.0.2 "officielle" qui inclut tous les derniers changements est sortie cette nuit.FC de rom control dû au fait qu'elle soit patchée? Ça m'étonne, j'essaierai de voir si je peux. Merci pour le sujet :) 1 Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
chkoon Posté(e) 12 février 2014 Auteur Share Posté(e) 12 février 2014 (modifié) -Ah autant pour moi je pensais qu'il était perso (donateurs)car pas vu dans l'op. -C'est quasi sure car c'est un autre membre qui me l'a signalé du coup patch de la blacbox 2.2 et 2.2.1 et même résultat alors qu'en primaire c'est ok. -De rien j'ai kiffé la ROM alors B) Modifié 12 février 2014 par chkoon Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
chkoon Posté(e) 5 avril 2014 Auteur Share Posté(e) 5 avril 2014 Salut,un boulet a réussi a faire fermé le sujet sur xda...une version 4.4.2 venait de sortir,mise a jours du lien de téléchargement Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
RafGMZ Posté(e) 6 avril 2014 Share Posté(e) 6 avril 2014 Salut, alors si j'ai compris cette rom et un melange sur samsung et d'une aosp ? C'est bien sa ? C'est a dire le s view cover marche ? Merci Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
franzyroy Posté(e) 6 avril 2014 Share Posté(e) 6 avril 2014 Oui, c'est ça mais je ne sais pas si S view cover. Regardes sur XDA, ça doit être écris. 1 Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
chkoon Posté(e) 6 avril 2014 Auteur Share Posté(e) 6 avril 2014 C'est une TW allégé,thèmé,et au lieu des apps samsung tu as des apps cyano,aucune idée de si SVC fonctionne,suis plus dessus. Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
RafGMZ Posté(e) 6 avril 2014 Share Posté(e) 6 avril 2014 A d'accord et tu est sur quoi toi ? Tu trouvais qu'elle marchais bien elle étais stable ? Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
chkoon Posté(e) 7 avril 2014 Auteur Share Posté(e) 7 avril 2014 La 4.4.2 avait pour moi un problème avec l'APN,contrairement a la version antérieure 4.3 qui n'en avait pas(de problèmes)donc oui stable. je tourne sous çà https://forum.frandroid.com/topic/154003-centralisation-avis-toutes-les-roms-xda-quelle-est-votre-rom-preferee-i9505/page-5#entry2979211 avec ce mode a jour ,contrairement au sujet https://forum.frandroid.com/topic/186307-vrthemetw-kitkataromadethumbed-allbacksblack-s44-2014-03-15/ en multiboot avec cette ROM en version stablehttp://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2556227 Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
TheMonsterDay Posté(e) 27 juillet 2014 Share Posté(e) 27 juillet 2014 Salut, Bon je viens de tester cette rom, je pensais avoir le même rendu visuel celui montré et non je me retrouve avec des icones semblables au google edition, pourtant les photos montrent des icones noirs et bleus. Est-ce normal? Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
chkoon Posté(e) 27 juillet 2014 Auteur Share Posté(e) 27 juillet 2014 (modifié) Salut,si tu veux les icones de la présentation,la video pointe la blackbox 2.2 ; je rappel que cette ROM n'est plus suivi(a cause des boulets sur xda),mais la relève et la ,exemple: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2454205 Modifié 27 juillet 2014 par chkoon Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
RafGMZ Posté(e) 28 juillet 2014 Share Posté(e) 28 juillet 2014 Elle ma l'air bien simpas leur "PurifieD ROM" quelqu'un l'a deja tester ? Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
chkoon Posté(e) 29 juillet 2014 Auteur Share Posté(e) 29 juillet 2014 (modifié) Moi,les deux première avait des problèmes avec phone.apk,réglé depuis. Pour le reste rien n'a plus retenu mon attention,je l'ai quitté pour une bonne vieille stock odex 4.2.2 pour les vacances car besoin de flash player(video streaming)et de tenue de batterie Flash player fonctionne sans dolphin browser ;) Modifié 21 septembre 2014 par chkoon Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
TheMonsterDay Posté(e) 29 juillet 2014 Share Posté(e) 29 juillet 2014 Ok cezt ce quil me semblait apres avoir testé plusieurs versions 3. J'ai vu qu'il y avait une 3.22 c'est celle là que j'ai mise Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
chkoon Posté(e) 21 septembre 2014 Auteur Share Posté(e) 21 septembre 2014 (modifié) Salut,bonne nouvelle .Le sujet réouvre,enfin...! une version3.2.3 est dispo bon flash. Note: pour ceux comme moi qui partent d'un BL 4.2.2,je vous conseil vivement de prévoir un kernel type Adam(donc patcher pour...) pour que votre wifi fonctionne! Edit:Flash player fonctionne sans dolphin browser ;) ben sujet refermer profitez vite du lien de dl....http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=55580700&postcount=716 (la rom fait 702 mo) :ph34r: MP moi pour un upload sauvage Modifié 21 septembre 2014 par chkoon 1 Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
franzyroy Posté(e) 21 septembre 2014 Share Posté(e) 21 septembre 2014 Un peu idiot cette histoire, parce qu'il fait parti d'une team, il ne peut pas sortir une de son côté. Ou alors, elle en a des similitudes. Je la télécharge, je verrais si je dois l'installer ou pas. Après tout, une TW plus légère serait un plus car je n'ai plus trop place sur la partition système. J'ai même du virer quelques applis TW pour pouvoir mettre AOSB + full PA Gapps. Car les systèmes ont toujours tendance à évoluer en taille. Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
chkoon Posté(e) 21 septembre 2014 Auteur Share Posté(e) 21 septembre 2014 (modifié) le thème engin inclus et amélioré dans celui de çà team,et le speedmeter,je ne vois que çà.et surtout le changelog et plus que light Modifié 21 septembre 2014 par chkoon Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
franzyroy Posté(e) 21 septembre 2014 Share Posté(e) 21 septembre 2014 C'est un mix de TW et AOSP, c'est bien ça? Tu ne dois évidement pas tout avoir des applis TW!? Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
chkoon Posté(e) 21 septembre 2014 Auteur Share Posté(e) 21 septembre 2014 (modifié) Oui une TW ultra light déguisé en aosp avec des atouts spécifique aosp.Mais on garde l'essentiel de samsung,son APN est là Modifié 21 septembre 2014 par chkoon Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
franzyroy Posté(e) 21 septembre 2014 Share Posté(e) 21 septembre 2014 OK. JE télécharge et je verrai après si je l'installe. Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
franzyroy Posté(e) 22 septembre 2014 Share Posté(e) 22 septembre 2014 Bon et bien, PAC MAN rom a repris la release de leurs nightlies donc je suis reparti temporairement sur celle-là le temps qu'AOSB règle le souci de smartcover. J'ai bien essayé par moi même de régler le problème dans src/com/android/incallui/incalluiactivity.java. Normalement, c'est dans l'appli dialer.apk, il y a un fichier qui y ressemble mais qui malgré tout n'est pas lui, smali/com/android/incallui/incalluiactivity.smali. Je ne sais pas trop où je peux encore chercher. J'ai bien pensé à flasher juste le dialer des dernières Nightlies sur AOSB, mais ça, je sais qu'en général, ça ne fait pas bon ménage. Je pense donc attendre plus sur PAC MAN qui a un look un peu similaire à AOSB plutôt qu'une énième rom. Par contre de PAC MAN, j'aime pas trop leur côté trop radical de t'imposer un choix ou l'autre mais surtout pas les deux. Genre les touches de la navbar ou les touches physiques, ou encore l'affichage des applis récentes que tu ne peux qu'avoir ou Omniswitch ou slim... peut être une chose qui pourrait me tourner vers une autre... et pourquoi pas BlackBox. ;) Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
herveonex Posté(e) 22 septembre 2014 Share Posté(e) 22 septembre 2014 Bon ba le lien hier soir à effectivement été changé vu que j'ai eu la 3.2.2 , installé quand même ce matin .. :P . sympa cette ptite rom :D . Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Recommended Posts
Rejoignez la conversation
Vous pouvez poster maintenant et vous enregistrez plus tard. Si vous avez un compte, connectez-vous maintenant pour poster.