Aller au contenu

[ROM] MIUI


floofloo44

Recommended Posts

De même pour moi aucun bug, c'est la première fois que je test cette RoM pourtant depuis plusieurs mois sur Cyano.

Le bouton envoyé dans sms... chez moi c'est une enveloppe.. donc pas de chinois.

Perso j'ai fait un backup complet de mes Apns depuis le tout début donc j'ai jamais de problème de ce côté là juste a faire Delete et Restore à chaque fois.

Autonomie qui m'a l'air impressionnante après re-calibrage de la batterie: débranché depuis 7h (pas du matin hein ^^) perte de seulement 10% j'ai jamais eu ça avec Cyano bref je crois que je vais difficilement revenir en arrière. Ils sont forts ces Chinois! :)

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

@sakisa Bizarre, j'ai fais un full wipe et retesté la rom, j'ai bien une enveloppe pour l'envoi d'un sms essaye de refaire l'update, car personne d'autre ne semble avoir ce problème.

@foreguiver moi aussi j'étais sous cyano, je trouve que cette rom à tout les avantages de la cyano, aussi rapide et stable, en plus d'être "joli", l'appli Téléphone et SMS sont particulièrement réussi je trouve, ceux comme moi qui n'aime pas la home type iphone peuvent très bien installer une home alternative ( Launcher pro pour ma part ).

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

@beup effectivement je rejoint ton point de vue c'est aussi rapide stable et avec apparemment une meilleure autonomie. En effet on peut tout à fait installer une home alternative personnellement le look iphone ne me dérange pas. Mais avant de changer, j'attendais surtout que la Rom murisse suffisamment. :)

Ps: très bonne idée la Rom dans ta signature ;)

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Après vérifications, l'enveloppe n'apparaissait pas simplement parce que j'ai appliqué un autre thème que celui d'origine, désolé! :emo_im_angel:

@foreguiver avec une utilisation normal (un peu de surf en wifi et 3G, appel sms, telechargements sur le market...) je suis arrivé environ à 29h, sachant que à partir du moment où le téléphone m'avertissait du niveau faible de la batterie (10 ou 15% je crois) j'ai décidé de lancer toute ma playlist de mp3 pour le décharger au plus vite.... il a tenu quasiment 1h30 alors que je m'attendais a moins de 30min :P

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

@sakisa effectivement même utilisation que toi et je l'ai branché a 19h sachant que je ne le décharge pas à fond mais j'attend 10% avant de le recharger, il aura donc tenu 28h entre deux recharges, ce qui est plutôt impressionnant par rapport à mon habitude. Bon on verra en semaine sachant que j'appel pas mal avec vu que je l'utilise pour des appels pro.

Le truc en plus dans cette Rom c'est le passage en mode économie d'énergie arrivé à 15% de batterie qui est plutôt sympathique :)

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Changelog du vendredi

Recommended features:

1. Stability and performance optimization

- Optimize memory use, so that when the multi-screen desktops in more stable (there are many screens for large memory installed many small tools and procedures is very good mobile phone)

-Milestone Brazil version of the new kernel upgrade

2. SMS Campaign Optimizer (see details below text)

Phone:

T9 contact search optimized optimized memory footprint small revision (Note: need to manually empty the Contact resync)

Contact:

Select a contact in the global optimization of call records for the recent contacts (including telephone and text messages recently linked to filter out strangers and mass numbers)

Add contacts to resolve SMS optimize the select list are not allowed to issue letters fast slider

SMS:

Add increase in SMS center number set (SMS settings change)

Add text recommended in the Spring Lantern Festival adds a new message

Add bulk SMS name field can point to open the mass of people see all

Add bulk SMS can be inserted call, call will be replaced when it is sent to send names

New customer phone does not automatically insert a signature

Optimization of the "Add Contact" into the input box on the right

Optimize the user to read text messages sent when the box is smart to shrink by 2 to 1 line of line

Increase in the recommended optimal festivals style SMS

Optimal adjustment of SMS setting interface

Optimization "into the common language" interface optimization

Optimization of mass contact interface and process optimization

Optimal adjustment to send text messages, send in the icons and sent successfully

Save the signature in front fixed spaces if the user does not automatically add a space

Air draft text does not fix the problem disappears

Repair after adding the expressions and accessories, auto away and re-pop-up input

Desktop:

Add animated desktop, plus three kinds of new effects (point of the desktop menu - starter set of changes)

Optimize optimize memory use, so that when the desktop screen in a more stable and more

Music:

Add the third edition of a comprehensive adaptation interface style

Add edit playlists, so that students like to be able to manage music play cool!

Optimization "Now Playing" song interaction, "Now Playing" panel can be opened by clicking

Optimization to streamline "Now Playing" panel, album art, lyrics pages combo, refreshing experience!

Optimization of the local music folder and add to the music player search page to reduce the level structure

Gallery:

New home, folder, flip horizontal

Optimized to further improve the list of folders and open the speed of image

A list of thumbnail images reverse loading fix the problem

Theme:

Add new theme interface

Camera: (in MIUI network disk download)

Added features increase the widescreen, widescreen mode, full screen viewfinder

Optimized to support smooth zoom milestone

Double-screen correction milestone on the repair, the picture will change the size of the problem set

Network drive:

Add an open forum account to upload binding

Add add "one button install"

Add Update List page, in the "installed capacity must have" in the menu.

Add auto update software, update the notice to remind the function bar

Add network disk settings page, you can choose, or wifi network operators, automatic update, update reminders

Add to upload the software, just upload the software marked as "Pending"

Backup:

Optimization of the contacts, call records to optimize the backup mechanism

Settings:

Automatic brightness optimization optimized again (in the Settings - Display - brightness settings)

Optimization of the PIN from the "Security and Privacy," presented to a separate display

Global search:

First time fix to solve the global problem of the search does not return results

System Update:

New system update interface (address at the same time can not see download ROM update)

Flow monitoring:

Add a single application of the wifi, 3g flow can separate view

Add to use the new file format (Note: Because this item needs to improve flow of history is cleared, the user need to re-calibration)

Other:

Fixed dial-up dial-up HD2 key issue is not

HD2 Fixed problems recording video will be FC

HD camera supports up to eight megapixels

Milestone Brazilian version of the new kernel upgrade

ça s'annonce lourd :P

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Version MIUI 1.1.21 FR disponible :

- Rom française 1.1.21 basé sur la trad de mnlk2 merci a lui (clavier physique en azerty par défaut)

- 10overclock inclus (1ghz @vsel60, à modifié selon vos besoins/envies dans /system/etc/init.d avec root explorer ou autre)

- Smartass governor inclus (par défaut c'est le mode smartass qui est appliqué, modifiable avec SetCpu)

- Clavier rétro éclairé et écran de verrouillage fixé.

Pour l'installer :

Faire un wipe du dalvik cache et cache.

Faire un wipe data n'est pas obligatoire si vous étiez déjà sur un version MIUI. (mais si vous voulez partir sur une nouvelle base pourquoi pas )

Faire l'update.

LIEN : http://www.multiupload.com/TVPZCQHZYI

@MrAurelien désolé je ne sais pas comme je ne fais pas de wipe data, j'ai toujours tout mes sms et données en passant d'un version à autre.

Modifié par beup
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Petit descriptif sur ce qu'il y a a changer dans le fichier overclock s'il vous plait. Ca serait sympa.

#!/system/bin/sh

insmod /system/lib/modules/symsearch.ko

insmod /system/lib/modules/overclock.ko

echo 60 > /proc/overclock/max_vsel

echo 1000000 > /proc/overclock/max_rate

#echo "5 1000000000 60" > /proc/overclock/mpu_opps

echo "4 700000000 49" > /proc/overclock/mpu_opps

echo "3 500000000 44" > /proc/overclock/mpu_opps

echo "2 250000000 33" > /proc/overclock/mpu_opps

#echo "1 125000000 32" > /proc/overclock/mpu_opps

#echo "0 1000000" > /proc/overclock/freq_table

echo "1 700000" > /proc/overclock/freq_table

echo "2 500000" > /proc/overclock/freq_table

echo "3 250000" > /proc/overclock/freq_table

insmod /system/lib/modules/cpufreq_stats.ko

insmod /system/lib/modules/cpufreq_interactive.ko

insmod /system/lib/modules/cpufreq_smartass.ko

insmod /system/lib/modules/cpufreq_conservative.ko

echo smartass > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_governor

#echo conservative > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_governor

#echo 125000 > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/conservative/sampling_rate

#echo 25 > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/conservative/freq_step

Voila le texte. J'aimerais qu'il ne monte pas a plus de 800.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Exceptionnellement pour le nouvel an chinois la mise a jour est dispo aujourd'hui avec un changelog massif.

Changes:

Phone:

- Add Phone attribution new database, an increase of 7779, amended 6777 records.

- Add new to page number to jump to support sending SMS dialing

- Determine the optimal conditions for the optimization of flip mute

- Optimization of the number of dial-up points above the area, pop-up keyboard

- Optimization of light-sensitive dial / trackball selected sliding contact, will put away the keyboard

- Optimization in point # T9 dialing all the phone does not match

- Repair part of the Chinese characters spelling the wrong question turn

SMS:

- Add message dialog box called Select Edit Nickname

- Add text call the default read nickname information

- Add Click the bulk detailed list of a text message can appear

- Added support for editing commonly used language and the collection of

- Add some text emoticons can be compatible and interoperable NOKIA

- Add in the annex Canada recommended holiday message

- Add recommendation to increase SMS try their luck, random search

- Google sent to the wrong fix merge fixes contacts

- Google opens the wrong fix merge Thread, result in dislocation of the problems fixed message list

- Text messages sent in bulk after a repair does not automatically put away the keyboard and panel issues

- Fix hidden messages when offline, do not hide the problem of flying letters icon

- Message pop-up windows fixed input sometimes can not afford the problems related

- UI updates list of fixes when the message thread, the problem of data misalignment UI

- The content of SMS load thread repair the problem miss

- Select a recommended repair SMS text message -> Message -> Add a contact will only issue FC

- Repair Recommendation SMS forward / group sending, should remain in the SMS interface

- Optimization of the style into a back row SMS Zone

Contacts:

- Sync contacts or call history repair is modified when the call records continue to refresh, reset to the top of the problem

- Contact Birthday not Sync fix the problem

- Under repair Gtalk contact card name truncation

Desktop:

- Optimization of the transition animation to enhance the speed of the desktop scene

- Optimized to enhance the scroll speed folder

- Optimization of high-quality graphics to the lock screen wallpaper

- Optimization further optimize memory, so that large memory machines can have more desktop smooth

- Sometimes editing fixes do not see the preview of the desktop problems

- Control behavior than repair the problem of inconsistent music

- Fix icon name not updating

- More stability fixes the problem and reduce the occurrence of FC

Theme Manager:

- New Year special custom theme

- Fix or set from the desktop wallpaper can choose to modify the problem into the theme of the program

- Topical application of the theme can not fix the problem

- Fixed-line theme of the issue without prompting the download fails

- Fixed part of the local list does not display the default theme issue

- Repair some of the content of the preview page, showing the three points but only a Preview problem

- Content preview page title does not fix the problem correctly

- Repair after wallpaper change, the current wallpaper shows incorrect problem information

- Fix lock screen wallpaper to set the problem can not be selected region

- Unlimited prompt repair no network problem

- No fix due to FC network environment

- Fix theme does not work properly after the backup and recovery problems

- Preview repair online resources are displayed in the charting software in question

- Fix lock screen wallpaper preview of the issue to be stretched

- FC fixed into the font list

Gallery:

- Added support for gif animated, direct view in the picture full-screen view

- New setting item, you can set whether to support the playback gif, image size filter thresholds

- Modify the thumbnail cache file output stream is not caused by a large number of cache flush time loss bug

- Optimization of large-size picture rotation performance, save memory overhead.

Camera:

- Add interface optimization, modify parameters screen prompt icon, click the icon to directly modify options

- Add the volume keys zoom

- Edit Video capture interface

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Vous trouvez l'autonomie comment vous? Parce que moi, même avec une batterie neuve. C'est limite médiocre. 5h-6h grand max... Je suis je l'avoue un grand consommateur de texto. Mais quand même. Je sais pas pourquoi ça consomme autant..

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

@eKimi, pour ma part je tiens sans soucis une journée, cette rom est pas mal je trouve niveau autonomie (comparable a celle de cyanogen).

sinon pour modifier le fichier d'overclock et le mettre a une fréquence de 800 mhz il faudrait mettre cela, j'ai mis un vsel@56 pour cette fréquence cela devrait suffire :

#!/system/bin/sh

insmod /system/lib/modules/symsearch.ko

insmod /system/lib/modules/overclock.ko

echo 56 > /proc/overclock/max_vsel

echo 800000 > /proc/overclock/max_rate

#echo "5 800000000 56" > /proc/overclock/mpu_opps

echo "4 700000000 49" > /proc/overclock/mpu_opps

echo "3 500000000 44" > /proc/overclock/mpu_opps

echo "2 250000000 33" > /proc/overclock/mpu_opps

#echo "1 125000000 32" > /proc/overclock/mpu_opps

#echo "0 800000" > /proc/overclock/freq_table

echo "1 700000" > /proc/overclock/freq_table

echo "2 500000" > /proc/overclock/freq_table

echo "3 250000" > /proc/overclock/freq_table

insmod /system/lib/modules/cpufreq_stats.ko

insmod /system/lib/modules/cpufreq_interactive.ko

insmod /system/lib/modules/cpufreq_smartass.ko

insmod /system/lib/modules/cpufreq_conservative.ko

echo smartass > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_governor

#echo conservative > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_governor

#echo 125000 > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/conservative/sampling_rate

#echo 25 > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/conservative/freq_step

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Merci Beup pour le fichier overclock.

Bah je comprend pas. Je cherche pourtant a savoir pourquoi je tiens pas la journée. Mais je dois avouer que ça me laisse perplexe. Car j'ai supprimé pas mal de chose qui semblait bouffer de la batterie mais là. Bah je vais continuer mes recherches. Je vais bien voir...

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

@eKimi je n'ai pas essayé personnellement, j'utilise depuis le début le même thème qui est le round icons quelque chose comme sa.

Sinon je suis en train de faire la rom 1.1.26 FR, peut-être que cela résoudra le problème, elle sortira d'ici 1h max si tout va bien.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Changelog : voir post au dessus.

Version MIUI 1.1.26 FR disponible :

- Rom française 1.1.26 basé sur la trad de mnlk2 merci a lui (clavier physique en azerty par défaut)

- 10overclock inclus (1ghz @vsel60, à modifié selon vos besoins/envies dans /system/etc/init.d avec root explorer ou autre)

- Smartass governor inclus (par défaut c'est le mode smartass qui est appliqué, modifiable avec SetCpu)

- Clavier rétro éclairé et écran de verrouillage fixé.

Pour l'installer :

Faire un wipe du dalvik cache et cache.

Faire un wipe data n'est pas obligatoire si vous étiez déjà sur un version MIUI. (mais si vous voulez partir sur une nouvelle base pourquoi pas )

Faire l'update.

LIEN : http://www.multiupload.com/VUH606NMOM

PS: Peut-être une impression, mais je trouve que la rom est plus fluide et réactive, du peu que j'ai testé.

Modifié par beup
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Rejoignez la conversation

Vous pouvez poster maintenant et vous enregistrez plus tard. Si vous avez un compte, connectez-vous maintenant pour poster.

Invité
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Répondre à ce sujet…

×   Collé en tant que texte enrichi.   Coller en tant que texte brut à la place

  Seulement 75 émoticônes maximum sont autorisées.

×   Votre lien a été automatiquement intégré.   Afficher plutôt comme un lien

×   Votre contenu précédent a été rétabli.   Vider l’éditeur

×   Vous ne pouvez pas directement coller des images. Envoyez-les depuis votre ordinateur ou insérez-les depuis une URL.

×
×
  • Créer...