Aller au contenu

[ROM][4.4.2] Temasek's Unofficial CM11 builds - v31 (r3p2 mali) [12/01]


Recommended Posts

V16 (Current Version)
md5sum: 50d92e6730605bff302f39296659aa20
 

Quote:
I would recommend you enable RAMBAR so that your RECENTS icon is not cut off at the top right/left. If not pls select the position at the bottom right/left.
  • REVAMPED - Clear recents position
    - Updated to Omni sources
    - Now in temasek spare parts -> Omni features
  • Settings: Add cLock settings back to lockscreen settings
  • Revert "CM : Quick settings/Ribbons"
  • Add "Quicksettings customizations Slim style - SlimROM
    - First thank to CM for the general base idea.....but we changed, fixed a lot as well the UX is not the best on original implementation. It is way to much to list all down what we changed and ehanced and fixed...so just a small overview
    - Whatever this patch adds following tiles:
    Airplane mode
    Battery
    Bluetooth
    Brightness
    Go to sleep
    Location
    Torch
    Lock screen
    LTE
    Mobile data
    Orientation
    Settings
    Sound
    Sync
    Wi-Fi AP
    Wi-Fi
    User switcher
    Network mode
    NFC
    Screen timeout
    Quiet hours <--- NOT PORTED YET
    Volume
    Expanded desktop
    Music - new nifty one 
    Reboot
    - and the usual dynamic tiles which are always dynamic now. As well we put all setup options into one screen.
  • Quick Settings Pulldown (from cm)
    - This is tied with the above QS feature
  • fb: fix qs battery tile on normal icon due of left over - SlimROM
    - I forgot to commit a change so on icon and icon percentage there was still a margin set. Remove the margin to fix it
  • fb: Make ImageView drawable update more efficient in some cases.
    - When updating the view's drawable via setImageResource or setImageURI,
    make sure to skip the layout pass if the old and new drawable have equal sizes. This follows what is already done for setDrawable().
  • fb: Avoid layout passes when updating data activity indicators.
    - ImageView can optimize out layout passes if old and new drawable have equal sizes. Take advantage of that by displaying a transparent drawable with the same size as the in/out drawables when there's no activity instead of clearing out the drawable in that case.
  • Fix Duplicate Alarm : Replace Cesium with Classic
  • fb: MiniThumbFile: Fix image/bitmap retrieval
    - Change I66005dd69b0a5c8f4353bd7a8225d163a654fd2d changed the insertion
    and creation indexing mechanism, but the retrieval method was still using the old sparse one. Fixit.
  • Rambar moved to top screen
  • fb: vectorize Bitmap operations
    - Enable gcc vectorizing optimizations for Bitmap operations within libandroid_runtime.so. Adds -ftree-vectorize -mvectorize-with-neon-quad -fprefetch-loop-arrays to functions and compiles Bitmap.cpp in ARM mode (necessary to enable vectorizing optimizations) for appropriate targets.
    exynos_camera: update sports scene name - markcs
    - The 'sports' scene mode has been renamed to 'action' scene mode to match the 4.4 camera configuration.
    spn-conf: add localized carrier spns
    - when the SIM card doesn't export a SPN, it's pulled from the radio firmware; radio firmware data is often outdated, leading to either wrong text or just the MCC/MNC, especially on hardware that's been "abandoned" by the OEM and white-label carrier-branded stuff that wasn't meant to run on other carriers.
  • Updated cm source.
  •  
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

A voir après ce que donne cette version, mais au vu de tout ça....

 

Perso, je préfère la glamour s4.

On m'avais demander un retour, je vais le mettre ici :

- l'autonomie sur cette rom est vraiment catstrophique

- pas mal de blocage des aplis samsung, donc pas de fonctionnalités qui me sont utiles

 

Sur la rom touchwiz : très bonne fluidité, peu de ram utilisée et bonne autonomie.

heu tu fais le retour de quel ROM ? Glamour s4 ou la Temase'k?

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Et on ne peut plus activer la barre qui défile avec les options wifi réseaux toussa ...

 

Sinon, je voulais vous demander, vous ne connaîtrez pas un logiciel windows qui grâce à la connexion bluetooth, peut envoyer et recevoir sms/mms (de préférence, sans devoir installer une appli sur le téléphone)

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Bonjour, suite aux passage sur la V12, j'ai eu des soucis de formats des photos, qui étaient vraiment très bas. Du coup je suis repassé en V10 et là le problème était résolu. Mais depuis le début que je suis sur Temasek, j'ai souvent l'appareil photo qui bug, et cela m'oblige à rebooter le téléphone chaque fois (pas top pour photographier "sur le moment"!). Je suis le seul dans ce cas?

Est ce que la V16 fonctionne normalement concernant l'apn? Plus de soucis de format?

Merci d'avance pour vos retours et bon weekend

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Flash ça pour l'appareil photo ;)

http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=2424141&d=1385825817

 

Je sais pas si la V16 résous le problème, mais au pire, si tu vois que ça ne fonctionne pas, installe ce zip, ça marche. 

Modifié par ChromeShady
  • Like 1
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Petit soucis avec cette V17 obligé de reflasher le fix pour la caméra car beaucoup de FC et de crash. Après le flash plus aucun soucis.

J'ai eu aussi quelques FC sur le processus Google.apps peut être une nouvelle maj des gapps résoudra ce soucis.

Modifié par Alex_36
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Oui j'ai eu des forces close aussi sur v16 et 17 avec les gapps service. Surtout sur gmail. Pour le moment je test la version officielle de CM11 car pour faire les MAJ c'est que du bonheur.

Pour rappel c'est la ROM de base de Teamsek mais sans ses ajouts à lui.

Ca fonctionne très bien aussi. L'autonomie en kernel de base me semble tres bonne.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

V19 en ligne. Perso j'ai du revenir sur Davilk, parce-que ART est encore trop buggé, j'ai une erreur de com.gapps, et j'ai vu que la batterie était drainé comme pas possible, j'regarde et c'est le service google qui consommais tout. J'ai remis davilk et là comme par magie, tout fonctionne, et la batterie n'est plus drainé. 

 

Ah oui, et j'aimerai bien trouver ça ... 

  • Ability to Enable/Disable Smart Wake covers - For tilapia/grouper only
    - Settings -> Display -> Smart cover wake
Modifié par ChromeShady
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Rejoignez la conversation

Vous pouvez poster maintenant et vous enregistrez plus tard. Si vous avez un compte, connectez-vous maintenant pour poster.

Invité
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Répondre à ce sujet…

×   Collé en tant que texte enrichi.   Coller en tant que texte brut à la place

  Seulement 75 émoticônes maximum sont autorisées.

×   Votre lien a été automatiquement intégré.   Afficher plutôt comme un lien

×   Votre contenu précédent a été rétabli.   Vider l’éditeur

×   Vous ne pouvez pas directement coller des images. Envoyez-les depuis votre ordinateur ou insérez-les depuis une URL.

×
×
  • Créer...