Aller au contenu

Lollipop - MX4 PRO


Kingu Prima

Recommended Posts

Je comprend blingos chacun ses goûts, moi perso j'ai décroché du meizu après une frayeur (4jours sans tel) il était resté figé sur la page de démarrage flyme donc du coup j'ai pris le note 4, apres certains trouveront leur compte dans le meizu d'autres dans le note 4 ou d'autres marques, ce que je regrette bcp du meizu entre autres c le smartouch que j'aimerais installer sur le note 4.

  • Like 1
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Hello !

 

Fou que je suis j'ai fais la maj vers 4.5.1 et malheureusement je ne peux pas installer google store....enfin je peux l'installer mais il ne se lance pas....

 

J'ai voulu revenir en arrière mais je n'y arrive pas....

 

On est d'accord que je met juste l'update.zip de la 4.2.2i et ça devrait fonctionner non ?

Modifié par lordpanas
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Binguos....

Entièrement d'accord avec toi!! Mais bon il parait que chacun a le "droit" de s exprimer....perso....je dirais même a un certain moment c est le droit!!! D emmerdxxxxx les autres...Du coup je suis allé ailleurs, ou on peu lire des postes sans un baching a chaque ligne de personnes, qui soit disant, ne l on plus mais bon!! continue a venir ici pour lire les news d un téléphone qu ils n ont plus...lololol....blablabla..Bref comme on dit , les plus genes s en vont et c est ce que j ai fait..

Bon courage a tous.....l herbe est toujours plus verte ailleurs quand on y est pas...Samsung et ses soucis de batterie, de lolipop, de lecteur de empreinte..iphone au prix de fou et ces problemes d iOS qui font planter les appareils trop vieux pour vous poussez a changer..sans parler des soucis de solidité.....one plus et les guerres d os...sans oublier le soucis d écran.....bref...personne n a le téléphone perfect! Mais bon..râler est typiquement français alors....

Modifié par celtique29
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

ce qui est le plus gênant c'est le possible délaissement logiciel du MX4 PRO car il utilise un SOC Samsung, au profit des solutions Mediatek et les différents petits bugs ne seraient d`ss lors par corrigés ni par Meizu ni par personne car le système est verrouillé.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Quelle erreur de mettre tous ses oeufs chez un seul fournisseur. C'est ce qui a plombé HTC au moment de sortir son Sensation. Il s'est fait littéralement atomisé par le Galaxy S2. HTC s'en mord encore les doigts avec le Snapdragon 810.

Tout le monde est en train de signer avec Samsung pour pouvoir bénéficier de la nouvelle finesse de gravure maîtrisée par ce dernier et Meizu va se plomber avec Mediatek. Pour le moment, Mediatek pour moi c'est du bas de gamme. La marque ne sait que multiplier les processeurs comme les petits pains mais à part Antutu, Mediatek n'est devant personne dans les benchmarks.

Pour ceux qui disent que Meizu est une perte pour Samsung, Apple qui veut la peau du Soldat Samsung est incapable de trouver un fondeur aussi performant que lui. Et ce n'est pas avec la nouvelle usine en construction que les autres vont rattraper leur retard.

Tu m'étonnes qu'Apple règne en maitre sur l'univers du smartphone. Aucune autre marque est capable de sortir un produit fini. On laisse également de côté les erreurs stratégiques de ses dirigeants surdiplômés qui sont incapables d'avoir du bon sens, on remue le tout et on comprend pourquoi les smartphones Android ne sont jamais parfaits.

Envoyé de mon MX4 Pro en utilisant Tapatalk

Modifié par rastaman971
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Moi j'aimerais un Cyanogen histoire de tester mais un Flyme optimisé (surtout en version I) me conviendrait parfaitement on s'y habitue au final ! Par contre autre launcher indispensable pour ceux qui n'aime pas le style iOS... (J'en fais partie).

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

C'est parce que j'ai cassé mon mx4pro.....rires. Non, plus sérieusement...la version 4.2.8.2i est stable...les subtilité s de flyme...on y a répondu ici...suffit de chercher....et puis meizu est calme en ce moment. A part l'Internationale en kit kat de sortie...pas de mise a jour lollipop. Donc attente...

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Stable, pas vraiment avec la 3G/4G qui saute de temps en temps et la batterie qui tient bien certains jours et d'autres non alors que l'utilisation est identique :huh:

L'interface est également un peu moins fluide comparé à la 4.2.8I

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

oui, changelog de cette version 4.5.2A:

 

En anglais, sorry :

 

Changelog:
System
- Upgrade the baseband version of the 116.
- Upgrade fingerprint recognition algorithm, fingerprint recognition to enhance efficiency.
- Repair parts of the system bombs box style unusual problems.
- Repair clear user data too long problems.
- Repair are unread messages in breathing light does not remind problems.
- Repair turn mute later None vibrate problems.

Desktop
- Modify the desktop icon layout.
- Open the file repair some scenes clip abnormal display problem.
- After the repair confirm the uninstall the big game, a confirmation prompt box long residence time of issue.
- Repair restore the backup bottom bar is not the right questions.
- After the repair restart the music widget does not display song information issues.

Notification bar
- Repair open simultaneously mute and vibration, there is no vibration effect new notification problems.
- Repair open the flight mode and then shut down, at the bottom of the drop-down notification bar or display flight mode, the signal bar icons go away.

Lock screen
- Under optimal state of charge of the lock screen to hide the drop-down notification bar charging animation, optimization status bar drop-down speed.
- To repair the holster mode status bar icon discoloration.
- Click the Home button repair or press the power button Task Manager does not back problems.
- After the repair screen lock, continuous wrong password is entered 15 times Flyme locked, enter the correct password to unlock the problems still can not unlock.
- Repair open guest mode, set a password lock for the next complex passwords, limit the power saving mode to unlock the unsuccessful issue.

Phone
- New number segment display.
- New contact details page to increase "Blacklist" and "Delete contacts" entry.
- Optimization on hides the status bar icon message recording.
- Optimization ringtones crescendo effect.
- Optimization of experience driving mode.
- Optimization of call recording and contact details of the default Flyme telephone call.
- Optimization of the contact name in the space reserved field.
- Optimization yellow frame number identification.
- The question will automatically lock screen dial hang up after repair.
- Repair notification bar operators show a problem rather than Chinese name of the letter.
- Repair call blocking infrared screen problem will not destroy.
- Repair incoming calls after the call screen, press the Home key does not return to the desktop of the problem.
- Repair standby, calls the problem of slow screen lights up.
- Repair Search local contacts and click the Search results will not locate the contact details of the problem.
- When repair New Contact with multiple fields, add the Lunar birthday, phone stops problems running.
- Importing contacts from the storage disk repair, even now the phone stops problems.

SMS
- Modify cancel SMS landscape mode.
- Optimize network to send voice information while stopping other voice playback.
- Repair silent and vibration-free under the circumstances, the message will still be the problem of vibration.
- Repair operator number is not recognized as a yellow number problems.

Set up
- Under the new set a password lock screen clear user data to verify a password lock screen.
- When modifying playing music into the "sound and vibration" screen, the music will not stop playing.
- Repair in the "Sound and Vibration" page, press the Home key to exit before entering, adjust the volume bar without preview issue.
- It will result in an invalid application encryption problem repaired cancel lock screen password.
- Repair Unable to set a complex password issues lock screen.

Music
- New Dirac HD Sound support five new headphones (Etymotic ER4P, AKG Y16, AKG 420, Beyerdynamic DT1350, Sennheiser MX375).
- Repair knowledge song songs the question of error.
- Repair can not comment on the published single song, suggesting that "comments failed" issue.
- Repair can not download music, prompted to download to fail.

Gallery
- Modify album service switched to Ali cloud cloud album, offers unlimited storage space.
- Repair album has been loaded into the cloud, Home key to exit the gallery end of the process, the question of error gallery.
- Fix to open pictures from a mobile hard drive, will now library error problems.
- Repair Gallery sorted by geographical classification upgrade the firmware, all pictures categorized under no location information tag question.

Video
- New Tudou video resources.
- New suspension player supports intelligent docking window edge.
- New player record support cloud synchronization.
- Repair sheet music as full-screen playback source video, double-click the screen can zoom the problem.
- When the repair was suspended play video, play micro-channel voice messages, video does not suspend the issue.

Read
- Added Today's headlines with large data collaboration, only recommend the article you're interested in.
- Added support for clicking links to articles after the jump to share reading application.
- Repair select any section in the Subscription Center Subscription, after saving "stop reading".
- Repair into the article details, article comments appear directly on top of the problem.
- Repair hide applications, read the next guest mode to share an application icon box is not hidden problem.

Domestic services
- Add a personal center of the interface the new design.
- Add new travel services interface design, adding real-time car and walk navigation features.
- Added function to bind movie tickets arrived in price.
- Add a personal center order management.
- Upgrade to amend High German library.

Security Center
- Low battery optimization tips when entering the power saving mode, automatic cancellation prompted connect the power.
- Standby power management to optimize the cloud updates the whitelist support.
- After optimization of standby power consumption management to clean up the application, there will first clean up the alert message.
- Modify the standby power management is no longer clean up the Task Manager application has been locked.
- After the repair is set up traffic information, traffic management, traffic main interface does not show the use of information.
- Repair leisure traffic is not statistical problems.
- Repair application cleanup will scan a question encryption applications.
- Repair click 'Check flow "will not return any problem information.
- Repair flow using warning bomb box is not the right questions.

File
- Optimization optimize storage services to enhance the upload speed.
- Modify cloud dish service switched to Ali cool disk, cloud storage space 40T.

Individuation
- Added support topic Special function.
- Repair personalized ring tones set of problems to stop running after local contact ringtone.
- Repair Evaluation interface displays error, could not submit the evaluation issues.

Game Center
- Modify "silent install the upgrade package" switch by default.
- The problem does not show progress repair tasks waiting to be downloaded to re-enter details of the interface.
- Repair Big Picture problems could not be loaded.

Application Center
- New list "filter has been installed" support.
- Optimize the application update process.
- Repair uninstall applications even now when the application center stop running issue.

Mail
- New e-mail conversation mode.
- New e-mail attachment management interface.
- Modify allows the user login name with spaces.

Browser
- Optimized video playback directly into full-screen mode.
- Modify most visited site display logic.
- Modify dialog box to adjust the share icons, text layout.
- When modifying BT download movie resource, filename suffix adjusted .torrent.

Clock
- Add notification bar shows the alarm sounds, click Display alarm bomb box support or turn off the alarm.
- New alarm list increase display a reminder of the time.
- New lock screen alarm sounds in case the weather is not installed automatically call the system lock screen.
- Repair When the alarm sounds, vibration prompt questions.
- Repair encryption lock screen case, after the alarm when the need to unlock the interface to see the weather and the problems off the alarm of.
- Lock screen clock repair alarm clock that appears in some cases can not close the question can only restart the phone.

Input Method
- Added hide keyboard.
- Repair input thesaurus can not sync problems.
- Repair the drop-down notification bar, you can not call the issue of third-party input method.

The weather
- New wind power, wind, travel index, air humidity display.
- Weather repair automatic positioning to fail.

Users
- Added Taobao account binding.

Compatible third-party
- Repair Netease cloud music player interface compatibility issues immersive status bar.
- Repair QQ chat interface long press dialogue will flash back to the last question.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

La première version stable est pour dans 1 mois, y'a encore le temps ! Mais le changelog est important en tout cas. J'espère que les applis natives seront au top ! Après niveau performance je ne m'attends à rien je le trouve déjà pas mal sur tous les points. Batterie et RAM à la limite...

Modifié par Blinguos
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Au final Lollipop tous le monde l'attends comme le graal mais sur tous les forums de Toutes les marques il y a des problèmes.

 

Et Lollipop n'apporte pas une meilleure autonomie (au contraire pour beaucoup) et certaines applis ne fonctionnent pas avec donc perso je préfère une version Kitkat stable et bien optimisée pour le moment. A revoir lorsque les "petits développeurs" feront fonctionner leurs applis avec Lollipop...

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Rysem tu as raison, pour l'instant lollipop n'est pas encore ciblé par tous les petits développeurs....mais ça viendra... De même tu as raison lollipop n'apporte pas sur notre meizu de l'autonomie en plus (mais pas en moins non plus...encore heureux). Par contre pour avoir testé la beta Android 5 sur mx4pro...il y'a un progrès en réactivité du téléphone et en photo....donc quand elle sera stable....rien que pour ça lollipop vaudra le coup. Maintenant, si vous êtes satisfait sous KitKat, pourquoi changer....

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Sur Meizufans, les users se plaignent de la connexion data avec cette version

http://meizufans.eu/forum/thread-flyme-os-4-5-2a-test-firmware-mx4-pro?pid=21221#pid21221

 

Non, sérieux???! :emo_im_foot_in_mouth:  Ils doivent être médisants (tout comme moi)...

Demande à Blingos, Strider, Rasta, celtique et compagnie, ils te le diront : "Tout va très bien, le téléphone est stable et super fonctionnel... A recommandé pour le commun des mortels!"

Modifié par kamal91
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Pour le data il suffit de renseigner manuellement l' apn du fournisseur d'accès et tout rentre dans l'ordre......et oui je suis toujours hyper satisfait de mon mxpro et de plus en plus avec ses mises à jour....mais toi! Pour être encore sur ce forum, sans en avoir...tu dois avoir un petit pincement..sinon tu serais sur le forum de ton nouveau tel....ou alors tu aime perdre ton temps avec des gens comme nous.

  • Like 1
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Rejoignez la conversation

Vous pouvez poster maintenant et vous enregistrez plus tard. Si vous avez un compte, connectez-vous maintenant pour poster.

Invité
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Répondre à ce sujet…

×   Collé en tant que texte enrichi.   Coller en tant que texte brut à la place

  Seulement 75 émoticônes maximum sont autorisées.

×   Votre lien a été automatiquement intégré.   Afficher plutôt comme un lien

×   Votre contenu précédent a été rétabli.   Vider l’éditeur

×   Vous ne pouvez pas directement coller des images. Envoyez-les depuis votre ordinateur ou insérez-les depuis une URL.

×
×
  • Créer...